Livet kom emellan

Hej! Herregud vad detta är bortglömt. Jag har lovat mig själv att fortsätta skriva här för barnens skull. Vill ju så gärna kunnat tillbaka och läsa senare när de blir äldre. Och jag har så svårt att göra skillnad mellan barnen. Så jag känner för Nelions skull att jag bör fortsätta ett tag till så han också får några år att kunna gå tillbaka och läsa. Så nu ska jag försöka bättra mig med minst 1 inlägg i veckan.

Den senaste tiden har varit så konstig och annorlunda. Vi har vabbat väldigt mycket för småsymtom vi haft. Jag och Tobias har turligt nog kunnat dela på vab-dagarna. Det är väldigt jobbigt och känsligt att vabba för mig då hela gruppen påverkas av frånvaro. Denna vecka, tex, är hälften av styrkan i HSL-gruppen hemma pga misstänkt covid. Några negativa och några positiva. Tråkigt nog. Men sanningen är så i dagens läge. Vi håller även på att flyttar till ett nytt kontor så denna vecka är smått kaos. Nelion har varit snorig i nästan två veckor men är tillbaka på banan nu och var hos Lotta igår för första gången på nästan 2 veckor. Denna sväng var det många av barnen som blev förkylda för Lotta och Kicki var själva några dagar förra veckan utan barn. 

Vi har nästan färdigställt projekt utekök och det blev väldigt bra. Idag invigde vi det och det gick väl sådär. Det började nästan brinna i trät runtomkring grillen så vi behöver åtgärda det. Nästa projekt kanske blir ett litet krypin till igelkottarna som har kommit tillbaka i år igen. Jag har redan lite önskedrömmar inför ett nytt projekt, men det kanske får vänta till nästa år eller året därpå. Idag satte jag ut några plantor i växthuset iaf. Så det lär väl bli att köra värmefläkten på i några nätter framöver. 

Junelle har lärt sig cykla! Vi har övat och övat och nu har det släppt ordentligt. Just nu övar vi på att starta. Stanna har hon lärt sig. Jag är glad i det här läget att vi valde en 14 tum då hon inte når ner på en 16 tum. Men när det blir dags så finns Milians 16 tum cykel då han har fått en 20 tum. Nu när vi flyttat till ett nytt kontor så lär jag börja cykla då parkeringsmöjligheter inte ser likadan ut. Milian är överlycklig för detta då han älskar att cykla till skolan. Jobbigare för morsan som har 6-7 km till jobbet.

Vi har fått ställa in x antal tandläkarbesök, bvc-besök, vaccination osv pga denna j*vla pandemi. Är så fruktansvärt less på denna skit nu. Jag har inte fått någon semester beviljad ännu. Jag har ansökt om v26-29 och planerat ledighet för barnen från och med midsommar. Sen har jag även sökt föräldraledigt senare i augusti. Men inte fått någonting beviljat ännu. I slutet av maj skulle jag och Ronja ha åkt med svärmor, Hanna och Hanna till Ullared men jag och Ronja har valt att inte åka. Jag känner att det inte känns bra. Med tanke på att Kag undviker att handla i matbutik pga smittorisken och handlar via nätet istället så känns det oerhört dumt att åka till Ullared där dessutom folk från hela Sverige vistas. Och när folk på Ica inte ens kan hålla avstånd så funderar jag på hur folk som trängs inne på Ullared klarar av det? Det känns inte bra att sedan åka till jobbet och träffa mina vårdtagare som många är 90+ och inte skulle överleva smittan. Dessutom är den ekonomiska biten ingen hit i dessa vab-tider. Men återigen är jag otroligt tacksam för Sverige och att vi får denna ersättning för att kunna vara hemma med våra sjuka barn, det är guld värt!!! Så tacksam. 

Sommaren är helt oplanerad förutom vecka 28 då vi hoppas komma iväg till Gotland. Det känns faktiskt skönt. Att få njuta av att vara hemma och faktiskt inte behöva känns att man måste göra saker och ting för att man är ledig. Jag som annars är rastlös och vill göra tusen saker. Helst samtidigt. Så för mig är det nog nyttigt att få vara hemma och pyssla. Jag hoppas att vi åtminstone kommer iväg och badar lokalt iaf. Men det återstår att se. Annars blir det plaska uppblåsbar bassäng i trädgården. Awesome. Hade varit nice att ha ett alldeles eget smultronställe att åka till. Drömmigt vore med en fjällstuga. Tänk att få åka iväg hela familjen och hänga i fjällmiljö hela sommaren. Fjällvandra osv. Fy vad mysigt. Nu ser jag att klockan har blivit svinmycket och att jag ska upp om några timmar. Tur det är fredag imorgon. Godnatt! 

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback