Nelion 2 år

Igår fyllde våran minsta glädjespridare 2 år. Vi hade kalas för de närmaste i familjen. Nelion har hela veckan trott att tomten ska komma med paket som på julafton. Han har räknat upp alla som han visste skulle komma på kalaset och avslutat med... "och tomten". På födelsedagsmorgonen när han såg paketen så sa han "tomten kom". Lilla älskling. Jag förklarade flera gånger för honom att tomten bara kommer på julen men det förstod han nig aldrig. Stackarn. Jag hoppas att det isf räckte för honom att tomten kom "på natten". För han verkade inte missnöjd på något vis. Vi hade köpt en studsmatta åt honom. En mindre variant som är anpassad för mindre barn. Helt perfekt för honom nu. Jag är faktiskt en motståndare till studsmattor över lag men jag kände att det är bättre att Nelion har sin egen och kan hoppa på den när alla stora barn hoppar på dom stora. Då är jag livrädd. Han fick även en ny gräsklippare som man "tankar" med såpa. När man sen klipper så kommer det en massa bubblor. Jättemysigt. Sen fick han massa andra fina presenter. Bla en eldriven mini-fyrhjuling och ett duplo-hus. Superkul.  Vi blev ett gäng trots allt och Nelion var superglad efteråt. 

———————————————————————————

Hela vardagen har vänts uppochner. Hela Sverige och stora delar av världen står stilla samtidigt som vardagen på något sätt ska fortsätta fungera. Allt detta pga ett virus som en gång kom från en fladdermus och spred sig till en människa. Därav denna stora kris som pågår i hela Europa, snart i stora delar av världen. Jag har aldrig tidigare känt mig rädd som jag gör nu. Nu känner jag mig faktiskt rädd på riktigt. Jag vet inte riktigt vad jag är mest rädd för och det är just därför jag är rädd. Jag som är en otroligt orolig person annars också. Min räddning brukar vara att få röra på mig, att få träna. Men nu vågar jag knappt gå till gymmet. Den här veckan har jag varit där en enda gång och det var efter 21 när det var nästan bara jag där. Så spritade jag varenda hantel jag använde. Men sen efteråt så kände jag ånger. Så nu måste jag försöka komma igång med löpträningen ordentligt. Vad gör ni för att må bra i denna stund? 

Vi försöker väl ändå leva på som vanligt förutom att träffa massa okända människor i onödan. Idag har vi iaf haft en väldigt härlig dag hos kusinerna. Vi har varit ute mycket. Lekt i deras trädkoja, haft picknick och kastat stenar i bäcken. Barnen har haft jätteroligt. Jag fick kämpa för att få med dom hem. Imorgon ska barnen tillbaka till dagmamma/skola igen efter nästan hela förra veckan hemma. 

Ny vecka imorgon. Nya tag. Vi kämpar tillsammans. Allihopa. #motcoronaviruset

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback