Ljusglimtar

I dessa annorlunda tider så måste man försöka se ljusglimtarna. Varje dag av vab försöker jag se positivt. Vi har en anledning att vara hemma och just nu för att Nelion varit snorig. Men väldigt pigg. Så vi kan göra alla aktiviteter förutom att träffa andra människor.  Så jag ser det positiva i att få mera tid med barnen. Igår kom VÄRDLENS bästa mormor hit med ett häfte som hon satt ihop till barnen med massa olika pyssel. Olika degar osv. Dessutom hade hon varit och handlat alla ingredienser till alla saker så vi skulle ha att göra nu när det blir mycket vab. Så tacksam. Alltså världens världens bästa mamma. Så idag har vi gjort play doh, trolldeg och färgat pasta som Junelle sedan gjorde halsband av. Imorgon ska vi prova att göra eget slime. 

Annat som händer just nu är trädgårdsfix. Vi har ju årets bästa tid framför oss. Ordna i trädgården, planera inför kommande odlingar, direktsådder, planteringar osv. Bästa jag vet! I helgen och idag har jag hållit på att flytta all jord och alla pallkragar. Med Nelions hjälp, han älskar det. Tobias har börjat bygga ut altanen som vi planerat ett tag. Det ska bli en inbyggd sandlåda i den med lock. Grannen frågade medan vi höll på om vi aldrig ledsnar på kladd och gegg. Gissa vad jag svarade? Nej, aldrig. Barnen är ju små just nu. Det ska vara skitigt. Självklart ska dom ha en sandlåda och det ska geggas på som aldrig förr i några år till. Sen kommer den tiden vara ett minne blott och vi kommer sakna allt kladdande och geggande istället. Allt för barnens skull. Ingenting annat är viktigt. 

När altanen är klar ska uteköket påbörjas. Det ska bli så så roligt. Det känns extra roligt att ha det att se fram emot i dessa Covid-19 tider. Nästa vecka är det påsklov och då ingen ledighet beviljas just för tillfället för min del så kommer jag inte att kunna vara ledig. Eventuellt kan tobias jobba in någon dag men annars blir det första gången Milian behöver vara på fritid under ett lov. Det känns skit och ger mig ångest. Men försöker tänka postivt även där. Förhoppningvis stärker det honom och han hittar nya vänner att leka med. 

Nelion är superrolig just nu. Han pratar och härmar allting. Det blir mycket tok och hoppar många grodor i hans mun om dagarna. Utvecklingen går i rasande fart. Vi fick bakslag nr det gäller vällingen på natten efter senaste gången han var hängig. Jag som är så nojig av mig ville inget hellre än att han skulle få i sig något så jag han självklart välling oavsett tid på dygnen. Sen efter det gick det inte att "lura" honom med vatten som vi gjort innan. Nu går det bättre men han säger till när han märker det kan jag lova, haha. Nu måste jag sova och hoppas på att komma iväg till dagmamma/skola/jobb imorgon. Sov gott 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback