Långa dagar

Idag blev det en väldigt lång dag på jobbet. När klockan var 14.45 och jag slutade åkte jag och hämtade barnen och sen tillbaka till kontoret för att göra det jag ej hunnit. Så barnen var med mig nästan 2 timmar på jobbet. Därmed blev det väldigt sen middag då Tobias samtidigt var hos tandläkaren och kom hem bara några minuter innan oss. Så maten stod på bordet 18.15 idag. Annars äter vi alltid runt 17. Igår blev det också väldigt sen middag då jag hade tid för cellprov 16.30 och Milian hos tandläkaren 15. Tobias följde med Milian och planen var att han skulle hämta upp barnen när dom var klara men det drog ut så mycket på tiden så barnen fick följa med till barnmorskan. Inte den roligaste situationen att ha med barnen i kanske. Junelle satt så fint och väntade men Nelion ville absolut inte sitta bredvid så han fick ligga på min mage som "en nyfödd bebis" som barnmorskan sa. Ja ni förstår ju, hon var väldigt van med detta men inte med en snart 2 åring på bröstet haha. Men det spelade ingen roll, vi fick gjort det som skulle göras och det var ju huvudsaken.  Och stackars Milian behöver laga en tand i slutet av månaden så igår skulle han få prova bedövning osv men han tyckte att det var läskigt. Så vi får se hur det kommer att gå när det väl är dags. 

Ikväll har jag varit och köpt en ny bilstol till Junelle. Hon har klagat ett tag nu på att det gör ont och är trångt med den gamla stolen. Dessutom så är det inte uthärdligt längre för mig att sitta så trångt. Jag köpte den smalaste stolen jag kunde hitta och min första känsla var att vi borde leta efter en likadan till Milian då hans är bred. För då kanske jag äntligen får plats där mitt mellan dom i bak. Jag avskyr verkligen att åka bil som det är just nu. Helst av allt skulle jag vilja ha en 7-sitsig bil men vi som precis nu efter nästa månad har betalat av billånet är inte så sugna på att köpa en ny bil just nu. Så vi får kämpa vidare med passaten ett tag till. Godnatt 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback