Bra helg

Vilken härlig helg vi haft! Fredagen spenderades med kollegor och det var välbehövligt efter en tuff arbetsvecka. Lördagen var för mig väldigt trött efter fredagen så det var skönt att vi hade så mycket planer. Vi saknar verkligen vintern och snö så vi åkte till studenternas och där fick man faktiskt lite vinterkänsla. Det serverades varm choklad och hembakat fika bredvid isen och det var massor med folk som åkte. Vi passade på att åka dit lagom till att Nelion skulle sova. Det kändes rätt taskigt mot honom men han ska verkligen göra allt som syskonen gör och hade han varit med på isen så hade inte jag kunnat hjälpa Junelle på samma vis som jag kunde. Det var sååå roligt. Junelle hade jättekul och var så duktig och modig. Vi har bara åkt några enstaka gånger i år men det märktes knappt igår. Hon lärde sig att resa sig upp själv, hon var så envis. Vi åkte säkert i en timme bara hon och jag medan Tobias och Milian spelade med klubba och boll. Milian har blivit så pass säker nu så han tycker att det börjar bli kul att spela också. Bandykul är verkligen superduperbra och har lärt honom massor. När Nelion vaknade fikade vi och lekte i snö/ishögarna haha. Idag har jag och Tobias hunnit med varsitt pass på gymmet, vi har städat, byggt koja i skogen, startat igång odlingarna på riktigt och haft middagsgäster i form av världens bästa grannar. Helgen avslutades med att alla barn fick bada i deras spabad. Så väldigt bra helg med andra ord. Imorgon är det måndag och lång vecka igen. Milian och Junelle ska med mormor till badhuset vilket dom ännu inte vet om. Dom har frågat efter det några gånger så dom kommer bli jätteglada. Nelion får inte följa med då vi vill försöka undvika nya öroninflammationer. Sen tuffar veckan på "som vanligt". I helgen har vi lite lättare planer med bland en liten tripp till Stockholm.  Nu ska jag sova, för en gångs skull tidigt. Godnatt! 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback