Sälen 2020

Tobias 40-årspresent blev verkligen 10/10. Skidåkning i 3 dagar, massa familjetid, nöjda barn, roligt sällskap, SNÖ, omväxlande väder och massa god mad.

Resan inleddes med att vi åkte upp efter bandykul i onsdags och var framme runt 23-tiden. Barnen sov mestadels av tiden så det gick rätt bra att ta sig upp även fast vi körde salta sista tiden pga vinterväglaget. Mamma, pappa, Totta och Kenneth var redan uppe när vi kom. Jag handlade allting på tisdagen och hade alla kylvaror i kylväska påvägen upp. Så det skulle bli smidigt på torsdagen när det var daga att ta sig ut i backen. Första dagen tog det lite tid innan vi kom igång då vi skulle hyra skidor til Nelion och fixa liftkort. Vi hyrde Nelions skidor en dag bara för att testa men det var bara att glömma sen, han skulle promt åka mera. Eftersom att han sover 2 timmar mitt på dagen så blev det att han bara hann åka mellan 10-12 sen var det dags för lunch. Och när han vaknade var klockan 15 och alla andra var färdigåkta för dagen. Men 2 timmar varje dag trodde jag faktiskt aldrig att han skulle kämpa. Och själv skulle han göra allting också. Efter första dagen i backen åkte vi tillbaka till stugan och lagade tacos till hela gänget. Fredagen såg ungefär likadan ut förutom att Pia och Lasse anslöt till after skin och middagen. Barnen var superdupernöjda efter att ha få både se och ha fått träffa Sean banan. Mamma hade gjort världsgod middag efter after skin, sååå lyxigt. Fredagskvällen blev sen med lite vin, bubbel och skitsnack. Lördagen startades med scones-frukost tillsamman allihopa. Tobias fick sina presenter.  Våra närmaste familjemedlemmar hade tillsammans gått  ihop och lagt pengar till ett presentkort som ska gå till en gasolgrill då vi ska bygga ett utekök i vår. Av oss fick Tobias grillverktyg. Mamma och pappa bjussade på hela kalaset. Stugan, skidhyra och den magiska middagen på lammet & grisen. Jag tänker nog inte skriva så mycket mer än så då jag har massa bilder att visa er istället. Vi är iaf otroligt tacksamma och glada för denna resa och att vi blev ett gäng som åkte för Tobias skull. Så roligt. Vi tar bara med oss positiva minnen från denna resa. Så tacksam.

Kön till Sean banan

Äntligen framme efter en timmes väntan

Morgonsolen vid stugan

Stora stugan

Lilla stugan

Nelion och pappa i backen

Våffellunch på födelsedagen

Kramkalas hos Valle

Tobias, Junelle, Milian och Pia

(null)
Tobias och Milian på toppen. Det det väldigt härligt ut men jag kan lova att det blåste så mycket så skenet bedrar. Det var första och sista gången vi åkte upp haha. Iaf jag och Milian.

Barnbuffen på lammet och grisen

Omgång 1: Fläsk

Gänget på lammet & grisen

Tottas fiskrätt

Omgång 2: Lamm!

Omgång 3: Oxe!

Jag i backen. Ganska lycklig efter första åket denna dag. Det blev ca 2-3 åk per dag för mig haha.

Jag och Milian på toppen

(null)

Nelions första åk. Väldigt envis liten herre.

Busshållsplatsen i väntan på resten av gänget

Junelle redo för backen

Skidkungen redo

Nelion som inte kunde gå själv i sina pjäxor utan att ramla fick åka pulka.

Valle var en stor favorit!

Nelion och mormor

Mormor, Junelle och Nelion på valles show

På valles show

Valles show

Korvgrillning i valles värld

Korvgrillning

På Sean banan

Och en liten selfie...

Barnen har varit såååå duktiga som varit ute 09-15/16 varje dag och inte klagat ett dugg. Dom har blivit så så duktiga i backen. Milian har tom åkt i en röd backe och tagit sig ner. Junelle hade nog också klarat det men hon är inte riktigt lika tuff än. Men hon har blivit så duktig på att både svänga och stanna och hängde med i de första lättare backar. Så himla himla roligt. Längtar redan till nästa skidresa. Happy me! Tobias är också mer ön tacksam och nöjd. Nu är vi hemma om 5 minuter. Milian har blivit magsjuk och kräkts 2 gånger men verkar må bättre nu. Så hoppas att vi ska kunna ära middag nu när vi kommer hem. Så får vi ta en dag i taget nu framöver. Hoppas ni andra också haft en fin helg.