Vilken vecka

Vilken vecka vi haft på jobbet. Väldigt mycket tråkigheter som hänt och dessutom en hel del oväntade händelser. Trots att jag precis lärt känna vårdtagarna så har jag blivit väldigt påverkad av allt som hänt. Väldigt märklig känsla. Jag har varit sååå trött också. Har somnat vid 20-tiden två kvällar denna vecka och känner mig fortfarande helt slut efter den vakna natten med Nelions öronvärk. Hua säger jag bara. Hur tar man igen en natt helt utan sömn? Det var fasen den värsta natten nånsin sen vi fick barn tror jag. Iaf vad jag minns. Jag måste ju få skryta lite om Nelion också. Han tar medicinen utan tårar och protester. Har gjort iaf. Det har gått så smidigt. Och en annan sak som har hänt med honom är att han börjat prata massor. Han säger typ alla ord nu. Men fortfarande bara ett ord i följd. Så himla roligt är det. Måste ju erkänna att jag varit liiiite orolig för hans tal. Men det är jag inte nu. Har förresten köpt en vinteroverall åt honom igår också. Den har inte kommit än men tror att den kommer måndag eller tisdag. Hoppas. Hur långa är era 18-månaders? 

 Jag har känt mig hängig i veckan också och därför inte kunnat tränat sedan i måndags. Så jag har 8 km kvar att springa nu under helgen. Får se hur det går. Och beroende på hur halsen känns. Milian och Junelle somnade precis båda två i soffan till Idol. Jag bara längtar upp till sängen som är nybäddad och krispig. Hur underbart? Först måste jag göra det sista inför inlämningen till loppisen imorgon. Och vet ni? Jag är så jäkla glad! Fick min första heltidslön i onsdags på typ 6 år tror jag. Bästa bästa känslan. Men det blir bara en till sån lön för sen går jag ner till 80%. Men jag längtar efter det. Ska bli så skönt att "få kontroll" igen och kunna hämta och lämna barnen igen. Saknar verkligen hämtningarna. 

Nästa söndag börjar Junelle och Leonell på barngympa i björklinge. Junelle är sååå laddad för det och igår var vi och valde kläder till gympan. Hon fick välja precis vad hon ville på
Stadium där jag hade 20%. Hon är jättenöjd, lillgumman. 

Imorgon är vi bortbjudna och ska sova borta och på söndag ska vi ha lite kalas i björklinge. Nästa helg jobbar jag min första jourhelg "på riktigt". Är nervös redan nu. Men tur jag har världens bästa kollega som jag kan ringa precis när jag vill. Det känns bra. Nu ska jag hänga tvätten innan jag fortsätter märka lite leksaker. TREVLIG HELG! 

(null)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback