Jourledig

Idag och imorgon är jag ledig inför jourhelg. Även på tisdag nästa vecka är jag ledig. Idag var jag tvungen att göra ett bankärende och även ett besök på vårdcentralen. Sånt som är nästintill omöjligt att få till när man plötsligt jobbar kontorstider och dessutom heltid. Så jag lämnade faktiskt barnen hos dagmamman idag några timmar för att hinna göra detta. Och dessutom utan dåligt samvete. Jag hade en bra känsla i kroppen hela dagen och det gick så bra att lämna barnen. Det var ju min första lämning egentligen sedan dom började. Jag trodde att det skulle gå sämre för mig än det gjort för Tobias men det gick jättebra. Så jag kunde hämta ut min lön och hann till vårdcentralen också. Dessutom hann jag träna innan banken öppnade. En välbehövlig dag med andra ord. Imorgon efter att vi lämnat mille ska vi till öppna förskolan och träffa några kompisar. Det var sååå länge sen vi var där nu så det ska bli jättemysigt. Jag har sett fram emot den här torsdagen länge. På eftermiddagen ska vi nog gå till skogen vid skolan innan vi hämtar Mille. Sen jobbar jag jour hela helgen, på min födelsedag och allt. Skönt tycker jag. Så slipper jag tänka på den haha. 

Annars rullar vardagen på. Tobias är ledig på måndagar och fredagar i cirka en månad till. sen blir det måndag till fredag för barnen också förutom när jag jobbar helg varannan månad då. Jag funderar litegrann på om jag ska ta någon extra helg ibland bara för att få lite mera tid med barnen mitt i veckan. Men det är samtidigt just därför vi valt dagmamma. För att vi vet att det är måndag till fredag som gäller och långa dagar för barnen. Men jag kan ändå inte låta bli att känna skuld över att lämna dom så mycket. Det känns jobbigare än vad det egentligen är.

Träningen går väl sådär just nu. I och med löparutmaningen så har all fokus legat på att få ihop mina 15 km i veckan. I måndags körde jag ett bra benpass med Carla och idag blev det ett hyfsat axelpass. Nu ska jag glo på love island. Sov gott allihopa. Kram 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback