Inventering inför hösten

Igår gick jag igenom alla barnens garderober inför hösten och inför den kommande loppisen i slutet av månaden. Till min stora förvåning så hittade jag massa kläder i storlek 86/92 som passar Nelion och flera pyjamaser i den storleken. Så hans garderob är ganska fulländad till just hösten. Till vintern saknas vinteroverall och allvädersstövlar ännu. Milian fick  påfyllning i garderoben till skolstarten så han behöver inga kläder just nu egentligen. Det han verkligen behöver är höstskor med goretex. Jag har letat i över en månad efter ett par fina begagnade men inte hittat. Jag är ju lite kinkig när det gäller just skor. Antingen ska dom vara helt oanvända eller i väldigt fint  skick. Det krävs lite tid för att finna sådant. Men jag håller utkik varje dag. Annars får det bli ett par nya när det reas någonstans, alternativt använda klubbrabatten som bla har rabatter på pop. Milian fick ett nytt fodrat regnställ från Ullared häromdagen som ska hänga i skolan. Ska bli väldigt spännande att se hur det håller. Han är däremot kittad för vintern när det gäller ytterkläder men saknar allväderstövlar.  Junelle har dåligt med tröjor nu efter att vi rensat ur inför loppisen. Så vi beställde ett gäng nya idag.  Han borde kunna ha vinterkläderna efter Mille förra året, alternativt en ny jacka. På skofronten får hon ärva efter Mille. Nu när Tobias haft ansvar för barnens kläder på mornarna osv så har han insett det som jag hade hoppats på - att barnen behöver kläder! Det är alltid någonting i någon av barnens lådor som saknas. Jag ser det som en fördel då jag tror att han innan inte riktigt förstått hur pass mycket pengar och tid jag lägger på att försöka hitta bra begagnat. Igår öppnade jag ett konto som jag döpte till "barnen köp och sälj" för att ha lite bättre koll på hur mycket pengar jag får in och hur mycket jag gör av med. Så det fortsätter att gå plus minus noll. Det är så himla roligt, älskar loppisar och barnkläder. Så ikväll har jag börjat märkningen, yeah. Jag tänker att det tar minst 5 kvällar att bli klar med detta så det är väl bara att sätta fart. 

Snart har jag jobbat 1,5 vecka på Attendo. Jag känner mig fortfarande så rörig men det blir bättre och bättre. Jag trivs väldigt bra i gruppen, alla har välkomnat mig så väl. Nu ska jag bara försöka förstå mig på hur jag ska göra ett bra arbete. Det är så mycket nytt och ett helt annat arbetssätt än jag är van vid. Men väldigt kul! 

(null)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback