Happy

Idag är jag lite extra glad. Sedan jag började jobba igen så har jag verkligen värdesatt tiden med barnen  efter jobbet och innan/vid nattning. Helst vill jag vara med barnen och göra saker dom tycker är roligt, utan stress. Så idag hittade jag faktiskt en lösning för att få denna tid att bli mindre "stressig". Att komma hem från jobbet 16.30 varje dag har inneburit att Tobias alltid haft maten på bordet tills dess. När jag nästa vecka tar över den biten igen så känner jag att jag vill lägga dessa 1,5 timmar som jag slutar tidigare från jobbet på barnen istället för att stå och laga mat. Så idag beställde jag för första gången mat från happy food. Så på söndag kväll kommer happy food hit med 16 färdiglagade matlådor för hela veckan. Hur bra?! Happy food är dessutom krav-märkta och lagar ekologisk mat. Barnens förra förskola har deras mat och där var vi väldigt nöjda. Jag har dessutom köpt matlådor från dom och varit nöjd. Så kommande vecka blir en testvecka. Nu valde jag "testlådorna" som var lite billigare och då kunde jag bara välja 4 portioner. Är vi nöjda kommer vi köpa 6 portioner per rätt. Alltså fattar ni vilken grej?! Jag är verkligen överlycklig. Sen tillkommer maten på helgerna och resterande varor för att fylla kylskåpet såsom mejeri och frukt. 


Men när man inte jobbar är inte matprocessen samma stress. Jag älskar ju att få äta lagad mat varje dag MEN värmer man allting i en ugnsform i ugnen så blir det ändå känslan av nylagad mat, tror jag. Så det blir också upp till bevis. Någon som testat detta? Jag är så förväntansfull! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback