Bvc

Idag var det dags för bvc igen. Och ytterligare besök blir det. Idag gick det iaf väldigt bra efter mycket om och men. Junelle fick godkänt på hörseltestet och Nelion blev godkänt på 18-månaderskontrollen (numera 19 månader). Han vägde in på hela 10,3 kg och var 85 cm lång. Längst av alla 3 syskonen i samma ålder men även lättast. Vi pratade en del om matvanorna och nattsömnen. Återigen kom det på tal om vällingen och denna gång bestämde vi tillsammans att vi ska försöka sluta med vällingen på nattetid. Den fräter på tänderna och gör egentligen ingen nytta för honom just nu. Det blir bara ett moment som stör nattsömnen. Och nu följer han sin lilla kurva bra och är inte oroande tanig heller för den delen. Så inatt ska vi prova med vatten istället och känner vi att det blir för "pang på" så får vi ge det lite mera tid. Men för hans eget bästa bör vi avsluta snarast. Vill ju inte att han ska få lika dåliga tänder som Milian har fått. Om det beror på vällingen vet vi ej men enligt bvc så är det inte alls bra att dricka välling utan att borsta tänderna efteråt eller åtminstone skölja bort vällingen med vatten. Milian drack nattvälling ett bra tag han också vad jag kan minnas. Säkert till han blev 2 år. Kanske längre. Så för Nelions skull ska vi göra vad vi orkar för att sluta. Men det kommer bli tufft. Några tuffa nätter misstänker jag. Så, bvc besöket tog mig hela förmiddagen och jag var inte på jobbet förrän 11.45 idag. Så därifrån direkt på utbildning på eftermiddagen. 

I helgen ska vi till Norrpan igen men denna gången på dop. Som det ser ut just nu blir det jag, Milian och Junelle som åker. Nelion klarar inte av att sitta stilla så länge och eftersom dopet börjar 11 så finns ingen möjlighet att få honom att sova i bilen heller. Tråkigt men det går inte att ha ett skrikande barn i bilen i 2,5 timme och sen 2,5 timme hem också. Ni som vet, ni vet. På söndag har vi lovat barnen att bada på Fyrishov och sen är det Junelles gympa. Det gick inte så bra sist så vi får se hur det blir på söndag. På måndag börjar mitt "nya liv". Då är det min tur att lämna och hämta igen. Igår när jag la in barnens schema så fick jag sån himla ångest över hur många timmar det blir för dom utan oss. Men jag försöker hela tiden påminna mig själv om varför vi valde just dagmamma. Det blir tidiga mornar för dom men jag kommer alltid kunna hämta dom senast 15.15 och på fredagar hämtar Tobias senast 14.15. Mamma har även sagt att hon ska hjälpa till med hämtningar när hon kan. Som jag har längtat efter dessa hämtningar. Det är så mysigt. Och tvärtom med stressen på morgonen. Nu när jag sluttar 16 så tar det mig ca 30 minuter med bilen varje dag genom stan. Förhoppningvis går det snabbare att ta sig genom stan vid 15-tiden än vid 16-tiden. Visar det sig att det inte gör det så måste jag/vi börja cykla. Eller sluta ännu tidigare från jobbet/gå ner ännu mera i arbetstid. Det ör verkligen ett minus att kontoret ligger längst bort på Kungsgatan. På morgonen går det jättesmidigt men på eftermiddagen är det totalt kaos. Cykeln går snabbast, helt klart. Den tar 20 minuter. Nu måste jag sova och ladda för en ny arbetsdag imorgon innan helgen.  Godnatt! 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback