Barnloppis och tandfen

Jag är så sjukt nöjd efter helgens loppis. Både på köp- och säljfronten. Jag hittade massa bra saker. Bla två jättefina fodrade regnställ från didriksons i nyskick i storlek 120 och 130. Ett par nästintill oanvända kavat vallby - mina absoluta favoritsandaler som förhoppningvis kommer passa Milian nästa sommar. Sen en del fina andra plagg också. Så jag är väldigt nöjd. På säljfronten är jag väldigt chockad faktiskt. Jag fick in rättså mycket mer pengar än förra loppisen men ändå hade jag 3 proppfulla kassar med kläder och skor kvar. Skorna som jag trodde skulle dra in mest pengar var kvar nästan allihopa. Så med andra ord hade jag för höga priser på dom. Jag är iallafall grymt nöjd och kommer att lägga alla pengar på barnens köp och säljkonto som jag ska shoppa julklappar för i Ullared i november. Längtar ihjäl mig!!!! Ska bli sååå kul 🙌🏻

Igår kom tandfen på besök för första gången till Reagatan. Och idag hände det igen. Milian har alltså tappat 2 tänder på 2 dagar. Han är så stolt. Idag var vi även hos tandläkaren och undersökte tänderna (som sitter kvar). Jag tycker så synd om Milian med sina emaljiseringstörningar på tänderna. Han har verkligen haft otur. En tand kommer han troligtvis behöva laga. Det känns så hopplöst med tandborstandet då det inte hjälper mot störningen. Det enda vi kan göra bättre är att undvika småätande och socker. När han var mindre var tandläkaren på oss om vällingen och att det var väldigt viktigt att han borstade tänderna efter han druckit välling. Detta har etsat sig fast hos mig och jag inbillar mig att det är detta som gjort störningen på tänderna. Det kan ju ligga nånting i det för han drack ju faktiskt välling länge. Och det var väldigt sällan han borstade tänderna efter vällingen. Nästan alltid före. Så man känner sig rätt skyldig till detta som föräldrar men enligt tandläkaren är det mest genetiskt. Jag hade många hål i tänderna när jag var liten så kanske att jag också hade en sån störning på mina tänder. Jag kan dock inte minnas att jag hade ont i dom. Han har inte ont i tänderna just nu men får han det så kommer vi att prioriteras snabbt eftersom han är barn. Det känns bra.

Imorgon ska jag träffa Mathilda och lilla Valle som är här från Norge. Happy me. ha en fin fortsättning på veckan! Kram 

(null)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback