Julledigheten

Igår skickade jag in julledigheten för barnen, i sista sekund. Jag tycker att det är jobbigt att behöva fråga om ledigt både ekonomiskt och känslomässigt när man är nyast in på jobbet. Eftersom julen ligger så pass bra i år så känns det inte jobbigt att jobba någon dag mellan de lediga dagarna. Barnen får iaf jullov från den 20 dec - 9 jan och detta tack vara lite hjälp av mamma och att vi tar några föräldralediga dagar.  På fredag åker vi till Mora och Gesundaberget. Ska bli så otroligt mysigt. Sen på söndag åker vi hem för examensfirande av Niclas. Nästa helg jobbar jag så nästa vecka har jag lite ledigt mitt i veckan. Det brukar alltid bli något läkarbesök eller tandläkarbesök på dessa dagar när det blir så sällan men hos tandläkaren var jag idag och till läkaren har jag inte tänkt att gå. Så förhoppningvis får jag lite extra mysig tid med barnen. Jag är så glad över att det bara är var 9:onde helg jag jobbar. Helgerna känns så värdefulla. De senaste dagarna har jag tänkt massor och drömmer mig verkligen in i barnmorskeyrket. Tyvärr hamnade jag på reservplats 42 i detta urval. Visst, jag hade oavsett vad inte tackat ja pga att jag precis börjat nytt jobb och inte har nämnt att jag sökte. Så det är inte aktuellt. Och jag trivs väldigt bra på Attendo. 

Jag har precis tittat på senaste avsnittet bachelor. Det börjar bli så himla spännade. Igår började jag slå in alla småpaket inför "Fia & Max. Jag har ca 50 kvar nu bara. Hehe. Tur att jag älskar det! I år har jag gjort lite annorlunda mot förra året och har skrivit egna brev från Fia och max till barnen. Ska bli väldigt spännande. Godnatt! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback