Valborg

Åh, vi hade en sån mysig och perfekt valborgsmässoafton. Jag och barnen mötte upp Ronja och kusinerna för att slå oss ner på en filt i stadsparken och se målgången av forsränningen. Jag var lite tveksam om vi skulle kunna se några båtar men vi såg faktiskt väldigt många! Och barnen skötte sig faktiskt bra hela dagen. Ronja hade gjort gudomligt goda pannkaksspett med grädde, nutella, sylt och jordgubbar. Sååå goda! Och jag hade gjort pizzabullar. Efter vår lilla picknick gick vi en snabbis till lekparken men där var det nästintill omöjligt att vara en sådan dag. Tappade bort barnen bland alla folk! Så det blev en snabbis bara innan vi gick och matade fåglarna. Milian hade sett en Pichachu-ballong som han så gärna ville ha så vi gick på ballong-jakt. När Vi hittat ballongen så kikade vi lite mer på båtarna innan vi tog bussen hem igen. Alldeles lagom med andra ord. Ronja, Tomas och barnen kom sen förbi hemma hos oss för grillning i solskenet. Vi kunde tom sitta ute och det var riktigt härligt. Maten var gudomlig och sällskapet likaså. Jag och Tobias sa till varandra efteråt att "valborg blir inte trevligare än såhär med massa småbarn". Så var klockan ändå 20 och alla var toknöjda. Väldigt bra dag. 

Idag kom ju ruskvädret verkligen tillbaka. Vinter igen. Det har snöat och det blåser. Vi sover hos mormor och morfar ikväll och jag är orolig för alla mina växter både i växthuset och ute då det ska vara minusgrader inatt. Jag är väldigt tacksam för regnet, det kan gärna få regna en hel vecka. Men fy för kylan som drog in. Blä blä blä. Imorgon har vi inga planer alls. På lördag ska vi på kalas hos sysslingarna. Vad gör ni i helgen? 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback