Tacksam

Jag är så glad och tacksam för alla människor runtom oss som är så snälla och ställer upp på oss när det behövs. Igår tog Ronja med sig sina två pojkar tidigt på morgonen och gick hit för stt ta hand om mina tre för att jag skulle kunna komma iväg på möte. Hur fantastiskt är inte det? Dessutom gjorde hol det jättebra! Hon lyckades få i alla 5 barn mat och alla bar nöjda när jag kom hem efter 1,5 timme. Så imponerad! Dagen innan var jag och lämnade barnen på mammas dagis för att jag skulle iväg en stund då också. Det gick så himla bra det också. Och inte nog med detta så kom min lillasyster hit idag och passade mina tre i 2 timmar så jag kunde åka och träna. Så himla snällt. Jag som är så himla ovan med att ta hjälp och be om barnvakt är så himla tacksam för detta. Nu när Tobias jobbar så mycket så behövs det verkligen och jag är rätt stolt över mig själv också som har tagit steget att låta någon annan ha ansvar en stund. Och ni ska veta att det är liiite svårare att fråga någon om barnvakt för varje barn man skaffar. 

Igårkväll var jag, systrarna och mamma ut och käkade på Lillys för att fira mors dag. Det var verkligen en överraskning då jag inte hade koll på Restaurangen alls. Så himla bra mat. Och dessutom fullproppat med folk så väldigt populärt. Så vill man äta lite enklare mat som tapas, taco på olika vis, pizza så rekommenderar jag verkligen Lillys som tillhör Svensons krogar. Mycket avocado och koriander om man gillar det. det var nog första gången vi gick ut bara vi 4 och det var sååå himla mysigt. Vi ska göra om det snart igen. Helt klart. Jag har precis nattat Nelion och sitter i soffan och väntar på barnen som är över hos grannen. Jag försöker smälta dagens händelse då jag och Nelion satt inlåsta i badrummet i 1 timme och en kvart. Handtaget på utsidan hade lossnat och vi kunde inte få upp dörren. Så vi satt där inne och väntade på att någon av barnen skulle komma hem från grannen och hämta hjälp. Hua! Jag var lugn till en början men mot slutet fick jag lite panik över att jag inte hade koll på dom stora barnen. Vi har inga öppningsbara fönster i badrummet så jag kunde inte öppna och ropa på hjälp heller. Och telefonen var i köket på laddning. Så det slutade med att både jag och Nelion grät när grannen kom och öppnade dörren åt oss. Nu har jag verkligen upplevt hur det är att vara helt beroende av någon annan människa. Och sån tur att det var röd dag och att grannarna var hemma. Vet inte hur vi hade gjort annars. Eller om det bara var jag som var inlåst och Nelion var på utsidan. Det hade kunnat sluta så illa. Nu kom barnen så nu ska vi mysa och sova. Godnatt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback