STOLT

Det finns ju inget som gör en så stolt som när man får höra hur duktiga barnen är. Igår hade vi "avslutningssamtal" om Junelle och precis som med Mille så var det bara beröm. Massor av sådant. Framförallt med talet, hon har ett otroligt utvecklat ordförråd för sin ålder. Och är en Lill-mamma till dom små barnen. Hon är otroligt duktig på allting. Så himla kul att höra. Så stolt. Och samtidigt så ledsen för att vi slutar nästa vecka. Känns så tråkigt när det äntligen har börjat gå så bra och båda barnen tycker att det är så roligt. Dom senaste dagarna har dom frågat om jag kan komma klockan fyra istället haha. Nästa vecka går vi sista veckan och måndagen veckan efter börjar Junelle hos Lotta. På pappret. Vi kommer såklart inte att skola in nu innan sommaren. Imorgon ska vi till Lotta och leka och grilla korv med alla barnen och sen blir det säkert några gånger till innan augusti gissar jag. Det räcker. 

Idag var en stor dag för oss. Vi var på föräldramöte i skolan. Vi har haft turen att få två superbra förskolelärare, tack och lov. Och klassen verkar vara supertoppen. Nästa vecka är det barnens tur att få hälsa på och i juni ska vi på inskolningssamtal. Jag är så himla känslig nu. Det känns så sjukt att vi ska överlämna kontrollen till dessa människor som vi precis har träffat för första gången. Vi har valt skola men vi har inte valt personal. När CI valt förskola tidigare så har vi valt med hjärtat. Både förskola men väldigt mycket efter personal också. Nu ska vi lämna vårat barn till dessa främmande personer. Som verkar vara helt underbara. Kluvna känslor med andra ord. När jag satt där i rummet så ville jag bara börja gråta och skrika NEJ, STOPP! Det här får inte hända! Ska ni spendera mera tid med mitt barn än jag själv ska göra nu? Men det är väldigt bra att förskoleklass finns då det är ett helt års inskolning till skolan. Så bra. Jag känner mig inte redo för detta men det tro jag att Milian gör. Men först ska vi ha sommarlov i 3 månader. Jippi! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback