Nya mål

Sedan jag började träna har jag haft som mål att få upp statistiken till 5.0 träningstillfällen i veckan. Äntligen har jag uppnått det målet och har på 30 dagar tränat 24 gånger. Ganska nöjd faktiskt. Men fortfarande tycker jag att det går segt med resultaten. Det är verkligen som det sägs, det blir svårare att komma tillbaka för varje barn med trycker ut. Så därför bestämde jag mig förra veckan att utöka konditionsbiten. Eftersom att jag nästan alltid har haft barnen med på gymmet så har den delen varit svår. Men nu kommer jag oftare iväg efter nattning och det betyder att jag hinner både springa/crosstraina mina 30 minuter först och sen köra ett program efteråt.  Antingen ett långt eller kort beroende på dag. Så mitt nya mål är nu att springa/crosstraina minst 20 km i veckan. Som det varit nu har jag delat upp det på 4 tillfällen ala 5 km men from nästa vecka blir det nog 3 tillfällen ala 7 km istället. För nu ska fasen mamma-magen bort! Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte har bikini-ångest haha. 

Idag var mamma-passet inställt så vi körde ett eget pass istället. Vilket aldrig blir lika intensivt och roligt som med Katja. Men jag försöker hela tiden tänka att varje övning ger litegrann så huvudsaken att man är där. Även fast det alltid är en liten mini-person som stör och vill ha all uppmärksamhet. Tack och lov går de flesta övningarna oftast att göra med honom i famnen. Och vet ni? I tisdags blev det världens bästa pass! Nelion sov igenom hela passet så jag missade bara sista låten. Jag var helt sopslut efter det. Världens bästa känsla, tänk om det alltid var så! 

Tobias ska jobba hela helgen så imorgon får det bli en sväng till gymmet med alla barnen innan vi ska till Ronja och barnen på middag. På lördag blir det eventuellt en vilodag om vi inte hinner till utegymmet nånting. Sen blir det ett monsterpass på söndagkväll. Hur ligger ni till inför sommaren? Ni med flera barn, hinner ni träna? 

(null)

(null)
Formen innan jag blev gravid med Nelion. Jag har haft denna bild som bakgrund på telefonen hela våren för att försöka hitta motivation att "komma tillbaka". Och då var jag ändå långt ifrån "tillbaka" här. 

(null)
Formen igår på gymet. 1 månad till midsommar och 1,5 månad till semester så nu ska jag fasen ge allt! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback