Migrän och PMS

Varje gång jag haft mens de senaste gångerna så har jag även fått migrän. 1-2 gånger under mensdagarna. Och inte nog med den vidriga migränen som vänder upp och ner på hela dagen så har min PMS utökats till det dubbla. Omg säger jag bara. Så läskigt att inte kunna kontrollera sig själv. Under den mensperiod har det varit överlägset värst någonsin. Jag orkar inte gå in på detaljer men jag tycker iaf synd om min familj. 

Ikväll efter träningspassen så fick jag migrän mitt på E4an. Hemskt med andra ord. Ni som haft migrän vet att det inte går att köra bil nör detta inträffar, ser ju knappt vart man kör. Så obehagligt. Men jag hade bara några minuter hem som tur var. Men det hade kunnat vara några riktigt farliga minuter. När jag kom hem tog jag 3 tabletter, drack massa vatten och la mig i sängen och nattade Nelion. Vaknade sen upp helt yrvaken efter någon timme och skyndade till affären. Då insåg jag att synen fortfarande var påverkad och jag var så yr att jag knappt visste vad jag gjorde. Nu har det äntligen gått över och jag hoppas att mensen försvinner imorgon. Fler som får PMS och upplever att det blivit värre efter ni fått barn? Och fler som får migrän i samband med mens? 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback