Helgen

Trots att Tobias har varit borta och jobbat hela helgen så har vi haft en bra helg. I fredags var vi på Öppna förskolan sen blev vi bjudna till Ronja och barnen på mat, så lyxigt och mysigt. I lördags kom barnens farmor hit och även Ronja och barnen och vi spenderade hela dagen tillsammans. Det blev en superbra dag. Det roligaste på hela dagen var att Nelion visade framfötterna och var inte ett dugg blyg trots att vi inte träffat farmor på länge. Så det var väldigt kul att se. Idag har jag börjat med rabatten på framsidan, fixat litegrann med rabatterna på baksidan och lite annat småfix. Jag hann även med en sväng till gymmet när Tobias kom hem. Jag känner mig väldigt deppig över träningen just nu för jag har återigen fått ont i bäckenet/höft/rygg/mage. Det började för ett par dagar sedan igen och har blivit värre i och med core-passen jag har kört nu på slutet. Så nu måste jag skippa dom och kanske kan jag inte gå på något pass alls förutom mamma-passen. Så trist för det har gått så pass bra och jag har knappt känt nånting tills nu när jag börjat träna mage/rygg igen. I veckan ska jag ta tag i att boka tid hos en fysioterapeut för att få hjälp med hur jag ska träna på bästa vis för att undvika smärtan. Om det ens går? Det känns som att muskelfästet som muskeln borde fästa i uppe i revbenet är av eller nånting för när jag trycker där så glappar det eller hur jag ska förklara. Sen när jag rör mig i ett visst läge sä knakar det bak i sittbensknölen (heter den så?). Någon annan som haft liknande symtom och vet hur jag kan träna för att slippa smärtan? Jag är ju nästan säker på att detta beror på att jag är alldeles för svag i dom inre magmusklerna och att dom inte orkar med det tuffa magpasset som jag brukar gå på.  För innan jag började träna mage igen gick det bra. Jag har ju fuskat med alla mamma-mage-övningar och trott att jag är stark nog att klara ett magpass. Men nu har jag svart på vitt att kroppen är mycket mera påverkad efter 3 graviditeter än jag trott.... och hoppats... godnatt 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback