Helgen

Då var denna helg över också. Jag är helt slut må jag säga. Tobias har jobbat så mycket ett tag och jag känner att jag behöver lite avlastning nu framöver. I helgen som kommer säger han att han inte ska jobba så jag hoppas att det blir så. I alla fall så spenderade vi helgen med Ronja och kusinerna då även Tomas har jobbat. I fredags efter sommaravslutningen blev vi bjudna på middag hos dom och hela kvällen var väl typ ett enda stort kaos. Mina stora lyssnade inte ett dugg på mig och var mer än högljudda. Dom små kivades om samma boll och när den ena var tyst så skrek den andra osv. Vi lyckades iaf få i en smarrig tacos innan det var dags att åka hem för oss. Just precis då så låste Leonell dörren till toaletten och fick inte upp den själv. Vi började försöka från utsidan och till sist så fick vi bryta upp dörren tillsammans med all vår kraft. Det tog säkert 10 minuter innan han var ute, stackarn. Jag blev sjukt stressad så jag kan knappt föreställa mig hur stressad Ronja blev när Leonell var alldeles hysterisk på andra sidan av rädsla. Usch vad hemskt det var. Som tur var så var det bara dörren som gick sönder.  Junelle somnade på vägen hem men det gjorde inte Nelion och Mille. Dessutom var jag tvungen att tanka och medans så hade Nelion bajsat. När vi äntligen kom hem sen var Nelion så trött och så arg att det inte gick att sätta ner honom utan att han kastade sig bakåt i golvet. Så jag fick ta honom under ena armen medan jag lyfte in Junelle i andra armen. Så hemskt men vad skulle jag gjort? Jag ville inte låta Junelle sitta ute i bilen själv medan jag nattade Nelion heller. Och Mille ville inte sitta med henne där ute för han är mörkrädd. Så det fick bli så. Sen somnade vi allihopa i vår stora säng och vaknade inte förrän 08 dagen efter. Så skönt. Igår var vi på kulturfestival med karnevalståg. Det blev lite spontant då ck först tänkt gå till 4H. Efter lite lekparkshäng gick vi hem hit och käkade pizza, badade och åt lite lördagsgodis. Sen var jag helt slut igen haha. Så jag gick och la mig med barnen vid 21.30. Så skönt. Idag har vi varit på spring run trots att vi inte hade anmält oss. Milian var ursinnig imorse när han fick veta att grannarna skulle dit och inte vi. Som tur var gick det att lösa och det gick rätt bra trots att jag var själv med alla tre barnen i spöregnet. 

Imorgon ska vi träffa några kompisar på öf, på tisdag ska vi eventuellt till förskolan och träna till avslutningen, på onsdag ska jag på ett möte på förmiddagen och sen ut och käka med mamma och systrarna då vi inte fick ihop det idag på morsdag. På torsdag hade vi tänkt ha familjetid men då ska Tobias tydligen jobba. Mot helgen har vi lite småplaner men inget avancerat. Så skönt. Efter denna helg är varje helg uppbokade fram till semestern med antingen aktiviteter eller jobb. Nu ska jag hänga tvätt! Sov gott 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback