Förskoleklass

Idag kom första brevet från skolan och vi fick listan med alla barnen i Milians klass. Det kunde verkligen inte ha blivit bättre! Milian får med sig sina två närmaste kompisar från dagis och våran närmaste granne här på gatan. Dock leker inte Milian med honom så mycket idag men det känns väldigt tryggt att han känner flera av barnen redan innan. Imorgon börjar fotbollen här i Bärby hage och där kommer flera av barnen som ska vara med att gå i Milians klass. Så det ska bli väldigt spännande! Så vi kände faktiskt igen 6-7 namn på listan, så skönt. Nästa vecka är det föräldramöte och veckan efter det ska vi till skolan och hälsa på. Så himla spännande det ska bli och jag tror att Milian ser fram emot det. Nu är det bara några få dagar kvar på förskolan och det känns redan sorgligt att vi ska lämna. En del av personalen har varit med från start för oss och har verkligen betytt så otroligt mycket för oss när det gäller Milians tid på förskolan och hur pass bra det ändå har gått med tanke på den väldans långa startsträckan vi hade. Ibland funderar jag på hur vi kunde ha sån himlans tur att få typ världens bästa pedagog/pedagoger för just Milian. Så tacksam för det och att vi tillslut fick en väldigt fin förskoletid med otroligt mycket kunskap och lärdom. Och att vi hade turen att få plats på just dom två förskolorna vi varit på. Ångrar inte dom valen en enda sekund. Ikväll efter träningen handlade jag lite saker till presenten som vi ska ge till förskolan. Jag har klurat på denna med barnen hjälp rättså länge nu så vi får se hur resultatet blir. Nu ska jag sova. Godnatt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback