Trist

Dagens kalas blev inställt då Junelle kräktes tidigt på morgonen/natten till igår. Hon har även varit dålig i magen så någon form av magsjuka är det hon har haft. Så vi var tvungna att ställa i kalaset. Nelion är heller inte pigg så det var lika bra för alla skull. Men såklart väldans tråkigt. Vi bjuder in till kalas nästa lördag istället och hoppas att några kan komma då. Inte hela världen eftersom Nelion inte kommer att minnas denna dag ändå. Men självklart ska han få ett kalas. Istället för kalas idag har vi varit ute nästan hela dagen och grejat. Jag har flyttat sandlådan inför växthusbygget och vi har slängt bort presenningen och skruvat isär ramen efter isbanan. Så nu är vi mer än redo för våren! 

Alltså vet ni vad? Nelion har börjat gå upp mellan 05-05.30 på natten och verkar tro att detta är morgon?! Vem har lärt honom detta lixom? Vad jag kan minnas så vaknade aldrig Junelle såhär tidigt någonsin men Mille gjorde det. Dock var vi ju då två stycken att dela på bördan att gå upp tidigt men nu är det jag som måste göra det varje morgon. Jag vänjer mig aldrig! Dessutom fortsätter han vakna var tredje timme natten igenom. Den första timmen innan solen gått upp är jag icke människa. Imorse tog jag en löprunda direkt efter frukosten och detta gjorde verkligen hela dagen. Tänk vad lite träning kan göra mycket. Nästa vecka går jag in i en lite intensivare träningsperiod. Allt för att försöka bli lite piggare och starkare. Förresten så har jag funderat på att byta gym. Är sjukt sugen på crossfit vanheim men det är ju så dyrt. Ska provträna där först och se om det är nånting för mig. Lär ju träna minst 3-4 gånger i veckan för att passen inte ska bli svindyra. Isf är detta en riktig spark i baken. Annars kanske det blir Friskis. Eller så blir jag kvar på actic. Det återstår att se. Lite less är jag ju såklart på att vissa människor stör sig på att barnen är med på gymmet och då det finns gym som tillåter detta så överväger jag att byta även fast jag trivs på actic. Synd men värt. Hoppas bingar en fin helg. Godnatt 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback