Oplanerad helg

Godkväll! Idag har vi haft en jätteskön och härlig fredag. Vi har bara varit på hemmaplan och knappt tagit oss ut faktiskt mer än dom två gångerna när Nelion ska sova. Imorse strax innan 09 fick vi besök av Junelles kompis Hedvig, hennes mamma och lillebror. Alltså, denna kvinna! Hon är fasen en av de roligaste jag känner och såååå lik mig i tänket. Vi har inte känt varandra så länge men jag diggar henne till 100%. Hon precis som jag har tre barn i ungefär samma åldrar som vi förutom att hennes äldsta är ett helt år äldre en Mille. Mellan Junelle och Hedvig är det bara en månad och till sättet är dom väldigt lika. Hedvig är hemma på heltid med lillebror och mamma Johanna men ska troligtvis börja på Junelle och Milles förskola till hösten. Så lite tråkigt att Junelle ska sluta men vi kommer att fortsätta träffas så tjejerna får leka och förhoppningsvis gå tillsammans i skolan sen. Så avis på dom. Dom har lyckats vara hemma med deras barn tills dom varit minst 4 år och kommer att vara det med minstingen till han är 3 iaf. Och vet ni vad? Båda två är sjuksköterskor och har ungefär samma lön som jag?! Så imponerade! Tänk om världen bestod av flera sånna människor med det tänket. Hade varit fantastiskt. Men tur att det finns några och att vi har turen att få umgås med dom. Så idag har vi pratat massa ekonomi och våra stora gemensamma intressen - barnkläder och odling (som är både hennes och mitt nya intresse). Så himla roligt att komma så bra överens med någon som är i precis samma sits som en själv. Och dessutom är både hon och David svinhärliga. Barnen lekte bra tillsammans och trots att tjejerna båda två är lite blyga så gick det väldigt bra idag. 

På eftermiddagen kom Tomas och kusinerna hit och lekte. Ronja var tvungen att storstäda hela lägenheten med allt vad det innebär när man haft oturen att få in oönskade kryp som äter upp kläder. Hua! Så barnen och Tomas stannade här och käkade tacos och hade lite fredagsmys. Alla barnen lekte och var nöjda. Superroligt. Kvällen avslutade vi med vild kids först och sist men inte minst talangfinalen. Jag har aldrig varit någon tv-tittare men nu när Mille blivit större så tycker han att alla sånna här program är roliga och han älskar att få sitta uppe med oss och kika när småsyskonen har somnat. Det är en väldigt värdefull tid. Samma förra helgen med mello. Han tycker att det är så roligt.  Imorgon ska jag och Nelle till gymmet efter frukost och sen iväg och köpa ny jord för omskolning av tomater, gurka, chilli och paprika. Ja, ni hör ju. Det kommer ta sin lilla tid. Vi ska även börja förbereda inför Nelions stora dag nästan helg, 1-årskalset. Sen blir det nog ytterligare en tur till kappahl då det fortfarande är 3 för 2 och jag sålde babyskyddet igår. Så då är det fritt fram att handla nytt. Mille behöver återigen byxor då ytterligare två par gått hål i veckan. Sååååå less! 

Kors i taket så har Nelion fortfarande inte vaknat sedan 19. Han har sedan vi slutade amma för snart tre månader sedan vaknat med tre timmars intervaller VARJE NATT. Så detta betyder alltså att jag aldrig får någon djupsömn. Jag börjar trappa ut vällingen mer och mer under natten så nu får han bara två flaskor. En kl 22-23 när jag går och lägger mig och en när han sedan vaknar vid 01-02 tiden. Jag ska försöka börja avvänja honom helt från detta då jag anser att han inte längre behöver mat på natten. Han är fortfarande rätt liten i sig men inte så pass att han måste äta dygnet runt. Nu har han flaskan och vällingen mera som "sömnmedel" än vad han har den som mat. För någon vecka sedan fick han en ny säng efter Ebbe som han sovit i varje natt sedan dess. Den står intill våran så jag behöver bara hoppa över och lägga mig bredvid honom när han vaknar. Så skönt att slippa spjälsäng! Har aldrig gillat den och kommer aldrig göra det heller! Så bökigt när man har barn som vaknar ofta. Detta är så mycket skönare. 

Och till något helt annat så har jag nästan märkt alla kläder/skor/diverse inför loppisarna nu. Jag vet inte hur många timmar jag suttit, många är det iaf. Det återstår en låda som jag ska ta tag i efter Nelions kalashelg. Detta är ju första gången jag säljer så det ska bli sååå spännande att se om det lönar sig. Helst vill jag ju bara bli av med allt men litegrann vill man ju ändå ha tillbaka med tanke på hur pass mycket kläderna är värda ändå. Nu ska jag sova. Godnatt 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback