Klassisk måndag

Imorse hade vi hembesök av en städfirma för att få offert. Vi har länge varit sugna på hemstäd men i dagens läge så känns det väldigt dumt med tanke på det ekonomiska läget. Men efter sommaren kommer vi nog till 99% att skaffa det. Så nu ska vi se till att få offert från fler företag så vi kan se vad som verkar bäst. 

Efter lunch åkte vi iväg på vår klassiska måndagshandling som de senaste veckorna varit via mat.se. Jag funderade ett tag på hur jag skulle lyckas denna gång då dom blivit för stora för tvillingvagnen på Ica maxi och även  bilvagnen är för trång på bredden för Mille och Junelle nu. Innan vi åkte till city gross skrev/ritade dom varsin egen handlingslista och detta var det enda jag kunde komma på för att få Mille att vilja gå bredvid vagnen hela handlingen. Och det funkade utmärkt! Nelion och Junelle fick sitta i bilvagnen oxh Mille fick bredvid. Väl på plats kom jag även på den briljanta idéen att testa självscanningen och det gick också hem. Jag fattar verkligen inte varför vi inte gjort detta förut. Det som är absolut mest tålamodsprövande att handla med tre barn är när man kommer till kassan och ska plocka upp alla varorna. En blir kissnödig, en springer iväg till lekmaskinerna och en klättrar ur vagnen. Ja, ni som vet ni vet. Så varför utsätta sig för både att stå i kö, att plocka upp en full kundvagn på rullbandet med en ettåring under armen och sen även plocka i allting i kassar igen när man kan slippa? Galet ju. Så idag tog detta moment 2 minuter istället för 30 min. För första gången kunde jag gå från affären utan att vara genomsvettig. Själsvanning är alltså the shit. Kommer aldrig strunta i att självscanna igen. 

(null)

(null)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback