Helgen

Detta var den längsta helgen på väldigt länge. Kanske för att vi hunnit med så pass mycket men bara varit hemma. Igår hann vi både med att handla och gymma innan klockan var 09. Därefter hann jag plantera om alla chilli, alla gurkor och några tomatplantor.  Sen tog mina "krukor"/mjölkpaket slut. Så nu måste jag spara på mig några fler så jag kam fortsätta. Efter det så bakade vi en havrebollsmet som fick gotta sig i frysen till senare. Vi hann även vara ute i det otroligt tråkiga vädret för att försöka få bort presenningen från "isbanan". Jag har undan för undan varit ute och spettat sönder isen till mindre flak för att få det att gå fortare och för att sprida ut isen över hela gräsmattan. Men vet ni vad? Jag måste ju erkänna att jag varit lite orolig för gräsmattan under presenningen MEN den var grönare där under är resten. Så det ska bli kul att följa nu under våren hur den tar sig.  Jag och Nelion hann ta vår första vår-löprunda i snöovädret haha. Mot kvällningen gjorde vi färdigt havrebollarna och efter detta blev det en tidigt lördagkväll. Så skönt med tanke på att minimalisten i familjen har börjat vakna innan 06 på morgonen och endast jag duger. Han är otroligt mammig. Så det blir aldrig sovmorgon för mig längre.  Idag har vi också bara fixat hemma. Jag fick för mig igårkväll att vi skulle flytta allt pyssel/pärlor osv till köket. Så vi började att rensa allt skit, och ja det var otroligt med skit! Vi rensade säkert 6 kassar med grejer varav en stor säck. Så nu efter några timmars arbete är allt på plats. Nu försöker vi organisera inne i "skräprummet" som farmor alltid sa. Tanken är att det endast ska vara kläder (och spel) där inne så idag flyttade vi ner alla Milles kläder. Under veckan blir det Junelles. Sen efter kalashelgen ska jag ta tag i min egen garderob också. Vi ska även försöka organisera bland alla spel och pussel. Jag har fått många tips på bra lösningar så vi får se hur vi gör det på enklaste och billigaste sätt.

Så glad man blev när solen lyste in genom fönstrena på eftermiddagen idag. Det har ju regnat/snöat hela helgen. Jag la undan vinterkläderna idag så nu hoppas vi att vi slipper ta fram dom igen.  

Idag skulle farmor ha blivit 80 år. Saknar henne så mycket. Älskade lilla farmor och gammelfarmor. 

Sov gott alla! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback