Äntligen motiverad

Jag är så taggad och peppad på träning nu! Mest på grund av att jag i veckan fick förfrågan om att vara med i en damveterancup om en månad. Jag tackad såklart ja och längtar redan ihjäl mig till detta. Alltså fattar ni, jag ska alltså spela flera matcher på samma dag efter 3 år helt utan hockeyn?! För exakt 3 år sedan spelade jag min sista match och därinnan var jag väldigt otränad. Jag minns så väl att jag ångrade att jag inte hade tränat mera inför den matchen för jag orkade inte alls som jag borde ha gjort för att tycka det är sådär roligt som hockey annars är. Så nu har jag bestämt mig för att träna så mycket jag bara kan och hinner för att göra denna dagen till en minnesvärd dag. En annan orsak till detta var att jag beställde hem en bikini som kom hem idag. Helt utan att tänka mig för så klickade jag hem den storleken som "jag brukar ha". A ni förstår kanske att den inte riktigt passade såhär nu efter att ha vidgat bäckenet tre gånger. Trosorna var för små men överdelen var för stor haha. Vilka problem alltså. Antagligen blir det svårt att komma i dom trosorna till sommaren men man kan ju alltid ha ett mål. Bäckenet är ju inget att göra åt men resterande utanpå bäckenet är en annan femma. Så nu har jag lagt upp ett veckoschema som jag ska försöka hålla för att lyckas med detta. Håll era tummar för mig nu, snälla. 

Imorgon är det dags för första inlämningen av loppis-kläder. Så ikväll ska jag märka dom sista plaggen inför den loppisen. Förhoppningvis hinner jag gå på innebandy med pappa efter inlämningen. Spännande match imorgon då den kan vara avgörande. Så imorgon hejar vi helt klart på Sirius så det blir fler derbyn. Heja heja! 

Igår fick Nelion vaccin så idag har varit en riktig gnällig dag. Han har dock hittills klarat sig från febern, peppar peppar. Natten till igår sov han genom hela natten för typ första gången. Det har väl hänt nångång förut också men denna kändes så välbehövlig. Han somnade som vanligt vid 19, vaknade vid 22 och sov sedan enda till 05.20. Dessutom somnade han då om igen till 06.45! Helt amazing! Inatt sov han också bra men vaknade 23.30 och 04.15. Så inte riktigt lila bra men mycket bättre iaf. Låt detta fortsätta nu. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback