1-årskalasdagen

Jag visste redan innan denna dag att den skulle bli hektisk. Jag kände samtidigt att jag vill få kalaset avklarat så vi körde på trots att jag skulle lämna in kläder på loppis. Tobias är inte helt fot for fight för att ha Nelion aka klängapan själv så jag var tvungen att ta med honom dit. Och Junelle ville självklart också följa med och hjälpa till, som alltid. När vi kom till loppisen så var det redan kö ca 20 min innan inlämningen öppnade. Nelion var såklart otålig redan nu och ville springa iväg. Vi tog med bärsele för att lyckas bära alla kassarna. Tur Ronja också var med så vi kunde hjälpas åt. Hon hade inget barn med sig så det var hon som fick hjälpa mig haha. Det gick rättså smidigt att plocka upp alla kläderna och vi var därifrån på kanske 30-40 min. MEN i all dess hets så lyckades jag tappa min telefon och bröts nästan av panik med tanke på att bankkort, leg, osv låg där i. Men som tur var hittade vi den efter ett bra tag. Jag tänkte att "herregud vilken dyr loppis detta blev, jag som skulle tjäna lite pengar på detta". 

Sen när vi kom hem var det dags att byta kläder på barnen och göra iordning för kalaset. Tobias var ju hemma under tiden och hade fixat det mesta. Camilla hade fixat tårta också dessutom. Så allting gick mycket smidigare än jag förväntat mig. Nelion var dock supergrinig efter den tråkiga loppisen och gallskrek i bilen hem. Grinigheten fortsätter sedan i stort sett hela dagen.  Och detta är alltid lika jobbigt med kalas tycker jag. Men det gick ändå ganska bra. Han hängde ju på mig och det var lugnast så. Han fick massa fina presenter och tackar hjärtligast för det. Precis som alltid efter kalas så känner jag "äntligen över" haha. Det är jätteroligt och trevligt men det blir så sjukt hög ljudnivå. Man blir trött. Väldigt trött. Vi ör iaf väldigt nöjda med kalaset och med alla gäster som gjorde att Nelion fick ett mysigt första kalas. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback