Inskolningssamtal

Idag var Tobias i skolan för inskolningssamtal. Ett väldigt simpelt samtal egentligen då vi inte har någonting särskilt att ta upp vad gäller Milian. Det enda som oroar oss är hans sätt att vara i grupp. På avslutningen i fredags var han den enda 6-åringen som inte gick fram och hämtade sitt diplom. Han stod kvar så att fröknarna fick komma till honom istället. Vi var inte ett dugg förvånade såklart. Men färskolelärarna hade redan fått en väldigt klar bild av hur Milian fungerar genom våran Maria från Närdaghemmet och av den dagen vi var och hälsade på. Förskolelärarna verkar GRYMMA. Redan så imponerad. Dessutom fick våran Maria beröm av dom också. Det var väldigt roligt. Vi har sedan förra sommaren övat på toalettbesök och måltider väldigt mycket. Så nu har han inga problem alls med att gå på toaletten själv. Han torkar dig själv utan problem sedan kanske ett halvår tillbaka iaf. Vi har även varit noga med att han ska kunna dela/skära maten själv för det kommer ju inte personalen hinna hjälpa alla barnen med. Jag har tur som har Ann, Isaks mamma, som berättar allt som är bra att tänka på inför skolan. Det är ju helt nytt för oss nu (förutom vår egen skolgång såklart man då tänkte man ju i helt andra banor).  

Idag hade Milian också sista fotbollsträningen och wow sånna himla framsteg han har gjort där. Från att inte ens ha vågat vara med till att nu köra på fullt ut i alla övningar, skratta med sina kompisar och inte bry sig ett dugg om oss som står på sidan. Så stort för oss med tanke på hur jobbigt han tycker att det har varit. Och så himla skönt att ha tagit det steget och dessutom att 5-6 stycken av barnen ska gå i samma klass som honom. Det känns verkligen toppenbra. 

Igår var vi med kusinerna och plockade jordgubbar. Det fanns mycket mer jordgubbar än jag hade trott. Jätteroligt var det. Barnen mumsade på som aldrig förr. Efter det åkte jag med grannarna på ATC. Så jäkla kul! Jag fick vara par med en okänd kvinna men det gick bra ändå. Bara kul tycker jag! Hon berömde mig efteråt och då kändes det extra roligt. Vi hade även sista mama-fitness passet idag och det betydde ju alltså sista passet för mig någonsin nu då eftersom jag börjar jobba kontorstider i höst. Och mammapassen går bara dagtid. Så det får bli annan träning i höst och helt klart med helt andra mål då tiden ej kommer att finnas på samma vis. Visserligen kommer jag att ha jour var 10:onde helg och då är jag ledig två dagar innan och två dagar efter helgen. Men då kommer annat att prioriteras kan jag tro. Imorgon är programmet fullspäckat för på torsdag åker vi till länsö för midsommarfirande. Det verkar bli bra väder för en gångs skull (peppar peppar). Ha en härlig midsommarhelg om vi inte hörs innan dess :) 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback