Möhippa

I lördags var det dags för sommarens andra och sista möhippa. Denna gång var det jag tillsammans med Ronja och Hanna som ordnat och planerat inför. Dagen blev väldigt lyckad. Vi startade igång dagen med att hämta upp Hanna hemma hos henne med traktor och traktorsläp. En av Hannas kompisar hade lånat traktorn och pimpat släpet. Det blev såå bra! Vi gled förbi hennes hus och spelade "Jag vill vara din Margareta", som hon också heter. Hon fick 10 minuter på sig att packa iordning sin väska. Sen var det av på traktorn i ca 30-40 min. Vi tog därefter bilarna ut mot Stackbo där vi alla red islandshästar. Det var enligt mig det bästa på hela dagen. Så himla roligt och mysigt. Efter ridturen grillade vi korv, fikade lite och skålade lite mera. Det började regna så vi flyttade in på "höskullen". Den var lite "kusligt" iordninggjord så det blev en liten annorlunda upplevelse som vi sent glömmer haha. Vi gjorde blindtest på Hanna i form av att gon fick smaka på kryddor/örter och sallad. Hon var riktigt duktig! Av 12 stycken var det bara 2 hon hade fel på. Vi fick sen skjuts vidare mot Gävle för 3-kampen. Även denna blev så lyckad och rolig. Gud så vi skrattade! Det roligaste av detta var att Hanna själv fick vinna hela tävlingen. Mitt i prick! Sen duscha vi och gjorde oss iordning för kvällen och middag. Middagen var lite sådär. Jag blev faktiskt besviken på den. Men kul hade vi även här och blev kvar i ca 2 timmar. Sen tog vi oas ner mot stan och satte oss i en park och bara tjattrade tills vi kände att det var dags för lite tjohej. Så tog vi oss vidare mot en uteservering som sedan slutade med en utgång. Nästan hela gänget hakade på och det var sååå roligt. Vi dansa och sjöng karaoke tills vi ledsnade och ringde efter skjutsen. Trots att jag aldrig kände mig onykter och drack 3 glas vatten efter kl 00 så mådde jag sjukt illa och kräktes när vi kom hem. Som tur var gick det över och jag kunde sova hela natten. Jag och Ronja sov hos hennes föräldrar och blev bortskämda med frukost ute i trädgården när vi vaknade. 

Den stora nackdelen med allt detta är att jag nu blivit sjuk. Som alltid när jag är ute i svängen med alkohol och musik inblandat så tappar jag rösten. Jag tror mycket att det har att göra med den rökiga miljön. Jag försöker alltid undvika röken så mycket det går och håller alltid för nästan och försöker andas in så lite det bara går. Ändå blir min röst såhär. Mina stämband är så himla känsliga efter mitt medfödda fel. Så är det någonting jag är glad för så är det absolut det nya rökförbudet på allmänna platser. Tack som fan regeringen! Tänk om fler kunde förstå detta halleljua moment lite tidigare än när det är för sent redan. Arbetsskadad delux. Men det är jag oerhört tacksam för. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback