Heta sommardagar

Vilka otroligt härliga dagar vi har haft. Vi har gjort badutflykter till olika ställen varje dag denna vecka och barnen har badat hela dagarna i stort sett. Junelle är den som har badat och simmat absolut mest. Milian har blivit lite rädd efter en incident som hände förra veckan så han har tagit ett steg tillbaka när det gäller att vara i vatten. Han hade precis kommit över att det är jobbigt att doppa huvudet under ytan. Men nu är han tillbaka igen och är rädd för det. Junelle har däremot tuffat på sig från förra sommaren och simmar som aldrig förr med simpuffarna. Hon är mycket tuffare nu. Men hon har också svårt för att få vatten på huvudet ännu. Nelion däremot är noll rädd för nånting. Han bara kör och bryr sig inte ett dugg om han hamnar under vattnet. Det är lite läskigt tycker jag. Han är verkligen galen. I Pia och Lasses pool hoppar han från kanten till oss hejvilt. Och hemma i vår uppblåsbara kastar han sig rakt ut, galningen. Så har ingen av dom andra två varit. Jag tycker det är så viktigt att ha respekt för vatten och därför är vi alltid jättenoga med flytvästar till barnen och ska försöka övertala Milian om att börja på simskola i höst. Junelle är för liten ännu. Dr vi vill gå bör man vara 5 år. Så jag hoppas verkligen att Milian ångrar sig och vill gå. Annars tror jag nästan att vi får ta med honom iaf. För simma ska han kunna och det är ingen idé att vänta känner jag. 

Träningen under semestern har varit sisådär må jag säga. På campingsemestern gick det enligt mina mål men sedan vi kom hem har jag tappat litegrann. Jag har sänkt mina mål till 10 km i veckan istället för 20 km. Imorse när jag var ute på en runda kl 08 var det redan 25 grader ute. Jag höll på att kräkas redan efter 3 km. Hemskt var det. Så fort det blir lite svalare igen så ska jag träna mycket. Nästa år ska jag fasen vara i den formen jag önskar. För fy vad jag vantrivs i min kropp nu. Jag trodde att jag var påväg mot nånting bra men jag hade fel. På tal om det så sa Junelle nånting väldigt roligt idag. Jag stod naken och smörjde in mig efter att vi duschat. 
-Hon: "Mamma, vad stora tuttar du har fått"
-Jag: "Nämen tycker du?"
-Hon: "Ja, dom ser lixom tunga ut. När du böjer dig ner sådär så hänger dom ner på magen. Är dom tunga mamma?" 
-Jag: "Nej, gumman. Dom är inte alls tunga. Hade dom varit det så hade dom hängt mycket, mycket längre ner".
-Hon: "Var dom ännu tungare när Nelion sög på dom?" 
-Jag: "Ja, gumman. Det var dom".
-Hon: "Har pappa också lika tunga tuttar?" 
-Jag: "Nej, pappas tuttar är inte alls tunga. Dom är bara väldigt hårda" 

Alltså hahhaha. Denna konversationen fortsatte ett bra tag till och vi kom in på hur man kommer från pappas pung till mammas mage också bland annat. Mycket frågor i en 4-årings lilla huvud. Apropå det så fyller ju Junelle 4 år om 2 veckor. Igår fyndade jag första presenten, så nöjd. Hon önskar sig ingenting och vill heller inte ha något kalas. Då tänker ni säkert att "oj vad lätt det blir då" men så tänker inte jag. Det är ju jättesvårt. Jag har ingen aning om hur jag ska förhålla mig. Blir hon besviken om hon inte får något kalas? Det tror jag att hon skulle kunna bli men samtidigt med hennes svängiga humör skulle hon säker kunna ändra sig dagen innan också. Så svårt. Det blir nog iaf ett litet kalas för familjen på hennes födelsedag. Sen får vi se hur vi gör med barnkalas. Tips på presenter till 4-åring annars? 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback