Tidig helg

Idag har vi redan tagit helg. Två av fem pedagoger var sjuka idag från förskolan och är troligtvis det imorgon också. Så vi valde att vara lediga imorgon. Hade vi vetat att dom var sjuka hade vi varit lediga idag också. Personalen visade uppskattning för detta då deras arbetsmiljö blir rätt förändrad i ett sånt läge. Hade det varit på någon annan förskola hade dom säkert tagit in vikarier. Men här undviker dom det så långt det går, tack och lov. Trygghet kallas det. Och då kan man ju undra, varför ska dom behöva ta in vikarier när  någon i personalen är sjuk när vi som är föräldralediga istället kan ha våra barn hemma? Jag ska be dom att skicka ett sms på morgonen nästa gång det händer så vet dom att dom iaf har två barn mindre den dagen. Dessutom ska vi till bvc imorgon med både Junelle och Nelion så det hade iaf bara blivit en halv dag för barnen på förskolan.  

Idag när barnen kom hem gjorde vi färdigt våra islyktor och isfigurer. Islyktorna blev verkligen så himla mysiga. Och så himla lätta att göra. Vi fyllde bara ballonger med vatten och blåste i lite luft innan vi knöt ihop den. Innan vattnet hällde vi i lite karamellfärg och lite glitter. Sen fick dom stå ute och frysa. Dock var det lite för varmt i början av veckan så jag tog in dom i frysen istället. Dom flesta blev bra men någon blev genomfryst. Tanken är att dom bara ska frysa så det blir ett skal. Så gör man sen ett hål uppepå och häller ut vattnet som är kvar i mitten. Så fiffigt. Det blir ungefär som en skål. Prova vettja! Nästa gång ska jag köpa större ballonger och göra större lyktor. 

Idag har jag och Nelion hunnit städa hela huset, varit och lämnat tillbaka skidselen som vi lånat av en vän, packat bilen med sopor (Tobias åkte och slängde), flyttat upp alla pärlor till Junelles rum oh handlat nya blommor till köksfönstrena. Det blev så otroligt tomt efter julen och ännu mer när jag tog ner julkulorna idag. Nu är jag sugen på lite våriga färger trots att våren känns långt borta. Men visst är vintern härlig som den är nu? Jag älskar den! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback