Helgen

Då var denna helg också slut. I fredags var vi med våra norska vänner på studenternas och åkte skridskor med barnen. Det var underbart väder. Solen sken och det var sådär prefekt kallt ute. Vi hade med oss lunch och det blev en väldigt härlig förmiddag. Nelion och Birk sov i vagnen så vi mammor kunde åka tillsammans med barnen. Vi lekte under hökens vingar kom och kull. Dom tyckte att det var sååå roligt. Igår blev schemat fullspäckat för barnen. Faster Hanna ville ta med barnen till busfabriken så Tobias skjutsade dit dom för några timmars lek. Dom hade jätteroligt. Efter det var det dags för julgransplundring med förskolan som vi föräldrar till barnen födda 2015. Vi hade missat planeringsmötet så åkte därför på att fixa fikat. I brist på tid så frågade jag svärmor om hjälp med att baka bullar. Och bullarna blev succé, alla älskade dom! Det var iaf väldigt mysigt. Vi dansade runt "julgranen", gick fackeltåg tillbaka till förskolan och fikade på gården. Sen hann vi bara hem och vända innan morfar kom och hämtade barnen för
Innebandy-derby. Barnen tycker numera att innebandy är jätteroligt! Sist ville dom inte åka hem även fast klockan var över 21 och dom skulleupp till dagis. Jag trodde bara att dom skulle orka se en period men dom ville se hela matchen. Igår började matchen tidigare och det var helg så det var ju bättre. Idag har vi mestadels varit hemma och städat. Barnen följde med mamma och Ida till rusta en sväng och sen var vi på mulle-berget och grillade
marshmallows och bullar. Supermysigt och superhalt. Det tog säkert mig 30 minuter att bara komma upp på berget med vagnen. Men det gick! 

Nelion utvecklas så himla mycket nu. Han går mest hela tiden nu. Knappt så han kryper längre. Problemet nu blir istället ute där han inte ännu kan gå. Så där är han missnöjd. Det återstår att se om han kommer kunna gå i vinterskor, haha. Jag har funderat litegrann och kommit fram till att Nelion har rätt stora fötter och att det kanske är det som gör att han går så pass mycket tidigare än syskonen. Hand fötter är redan 10,5-11 cm. Junelles fötter var knappt 11 cm när hon var 1 år. Både
Mille och Junelle har alltid haft små fötter men Nelion kanske har mer normalstora för sin ålder. Jag hade tänkt köpa skor i storlek 19 men insåg att det blir för litet. Till våren kommer han att behöva 20 eller tom 21. Så det får vi vänta med helt enkelt. 

Nu ska jag förbereda nattens välling. Godnatt
Postat av: Matilda

Vi mätte Almas fötter på polarn och pyret häromdagen och då hade hon ca 11 cm så hon skulle ha storlek 20 nu. Vi har dock inte köpt några än men ska köpa lära gå skor i veckan så hon får träna på att gå i skor för det tyckte hon inte var det enklaste 🙈 Alma kanske också har stora fötter 😅😂

Svar: Okej 😍 Nej, jag tror kanske att det är mina andra två som har små fötter. Jag har ett par rosa kavat vinterskor i strl 20 som ni kan få låna om ni inte vill köpa dom? För dom är ju rätt svåra att gå i 🙈
Emelie Ericsson

2019-01-14 @ 12:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback