Håller tummarna

Imorse träffade vi Junelles gamla dagmamma och hennes barn ute i pulkabacken för lite mera information om framtiden. Vad jag visste innan var att Nelion och en annan pojke stod i kön till augusti. Den pojken har sin storebror hos dagmamman redan nu så därför hamnar han före Nelion i kön. Som det ser ut just nu finns det bara 1 plats kvar av 10 möjliga. Vad jag inte visste var att en flicka som är lika gammal som Junelle också har ställt sig i kön till augusti. Och eftersom hon är över 3 år så går hon också före i kön. Idag ställde jag även Junelle i byteskön till i slutet av maj. Får hon den platsen så hamnar Nelion före i kön pga syskonförturen. Men då gäller det att den pedagogiska verksamheten utökar med 2 barn till för att vi ska få plats. Dom har blivit beviljade 6 barn vardera men då behöver dom anställa en person till och eventuellt få tag i en lokal att vara i någon/några dagar i veckan. Så framtiden är oviss även fast dom ska göra vad dom kan för att kunna ta emot oss familjer som dom känner. Så jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är orolig. 

Alternativ två är att både Junelle och Nelion får gå kvar där dom går nu. MEN huset är tyvärr inte anpassat för barn under 3 år ännu så det känns inge bra. Eftersom två dagmammor nu har slutat och det bara finns en kvar så måste dom ta in fler småbarn i huset. Det betyder alltså att den lugna miljön mer eller mindre kommer att minska. Som det är idag är dt helt otroligt. Trots 20 barn i huset är det alltid lugnt och tyst när man kommer och hämtar. Så imponerande. Kanske för att huset är så pass stort som det är och för att barnen är uppdelade i fyra olika rum. Så himla skönt för barnen att vistas i sån miljö. Så detta är absolut det bästa andrahandsalternativet för Nelion. Men jag hoppas så såklart att han får gå hos dagmamma. Bättre en så kan man inte få. Så håll era tummar för att våran plan går igenom. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback