Fyndat igen

Nu har jag fyndat igen haha. Efter fjällresan insåg jag att man faktiskt visst tjänar på att ha egna grejer till barnen om man hittar billiga. Jag tycker att jag lyckades väldigt bra med att hitta billiga. Storlekarna kanske inte var helt optimala men det funkar. Jag köpte 2 par pjäxor och 2 par skidor för endast 550 kr allt som allt. Hur bra?! Pappa betalade ca 450 för hyra av samma grejer till barnen när vi var i Idre. Så visst tjänar vi på detta om vi åker ett par gånger. Jag köpte pjäxor som är stora nu för att kunna ha dom nästa år också. Dessutom kan ju Nelion använda dom sen! Jag hittade även ett par pjäxor till mamma idag för 100 kr. Så nu letar jag bara efter skidor till mamma så kan vi åka "gratis" sen. I sunnerstabacken kostar det endast 200 kr för att åka en hel dag för vuxen och gratis för barn under 6 år. Så himla bra! Jag är så sugen på att åka eftersom det knappt blev nånting alls i Idre! Nästan så att jag är sugen på att åka dit efter nattning en kväll själv haha. Även björklingebacken har öppet lite då och då och där kostar det bara 40 kr för vuxen och 20 kr för barn. Så där ska vi också försöka åka. Slalom är nog bland det roligaste jag vet. Och snowboard kommer tvåa. Tobias älskar det nästan lika mycket som jag så det är så synd att han inte kan åka nu. Förhoppningsvis blir han lite bättre så vi hinner åka nånting innan vintern är slut. Annars blir det absolut en resa nästa vinter. Längtar redan! 

Mitt enda problem när det gäller skidåkning just nu är att Nelion blivit GALET mammig. Så ska jag åka så måste han sova. Och då blir det bara en timme ungefär. Det började efter att jag lämnade honom i stugan i ca 1,5 timme i Idre. Han var ju lite hängig då så det hela blev kanske lite förvärrat. Så nu gråter han så fort jag går mer än 10 meter från honom. Alla mina bebisar har varit såhär vid den här åldern men detta känns nästan skrattretande. Så nu är vi återigen tillbaka på ruta ett när jag sitter på toa med honom i knät och hänger tvätt med en hand och har honom på andra sidan. Ni som vet, ni vet. Men nu vet jag ju hur snabbt den här tiden är förbi så jag lägger ingen energi på att det ska "gå över". Bara kramas och pussas extra mycket, för det är precis det han behöver. Närhet. Kanske lite extra mycket eftersom vi inte ammar längre hellre. Och apropå amningen. När han var så himla dålig i Idre och vi var påväg till sjukhuset med honom så kändes bilresan dit (3 mil) så olidligt lång. Han vägrade äta och dricka och hade 40 graders feber. Då ångrade jag sååå mycket att vi slutat amma. Men annars är jag ändå glad att vi slutat då han sover mycket bättre. Det går bättre att natta, han myser nu istället för att bråka. Han vaknar oftast kl 22 och dricker välling. Därefter vaknar han en eller två gånger och dricker oftast välling men har även somnat några gånger utan välling. Det bästa med honom är att han sover ca 12 timmar. Den senaste tiden har han sovit till runt 08-tiden. Drömmigt! men sånt här ändrar ju sig snabbt så snart vaknar han säkert innan 06 igen. Det slår aldrig fel. Nu ska jag leta vidare efter skidor. Gonatt. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback