Välbehövlig kväll

Vi är precis hemkomna efter en utekväll med underbara vänner. Tobias fyller år idag så jag bestämde att jag ville överraska med en utekväll med vuxet sällskap. Och det blev en riktigt ba kväll. Vi åt fantastiskt god mat på stan och sen fortsatte kvällen hos vännerna med drinkar och lite annat gött. Bra kväll med andra ord. Det var första kvällen vi lämnade Nelion själv med barnvakt som ikväll var mamma. Jag nattade honom 18.30 och sen begav vi oss ner på stan. Han vaknade runt 22.30 och fick välling av mamma och somnade om, tack och lov. Jag var väldigt nervös kan jag lova. Men som tur var så var vi ju vara hos grannarna så hade han inte somnat hade jag ju gått hem direkt. Det hade även gått väldigt bra med Milian och Junelle men det var jag inte orolig för då det gick så pass bra att lämna dom. Älskade, älskade barn. Idag har även barnens farmor varit här och det gör mig så lycklig inombords när jag ser vilken fin kontakt barnen har fått med sin farmor. Så himla mysigt. 

Vi var hos Lotta idag på besök. Det verkar lovande inför hösten men vi fortsätter såklart att hålla tummarna för barnens bästa. Vi fick även veta att ännu en flicka född 2015 ställt sig i kö så därför blev jag ännu gladare över mitt taktiska beslut om att söka platsen redan till slutet av maj. Hade jag kommit på detta senare hade kanske någon av de andra tjejerna kommit före och tagit den femte platsen. Jaja, nu ska jag sluta tjata om det. Men ni förstår inte hur viktigt jag tycker att det är att barnen är på en trygg plats när jag själv inte kan ha ansvar för dom? Det är a och o för mig. 
 
Igår fick vi äntligen upp Nelions födelsetavla. Jag är sååå glad för det för jag måste ju säga att jag haft ångest för detta. Jag vill verkligen inte göra skillnad mellan barnen så nu känns det bra, nu har alla en tavla på väggen. Vi fick även upp lite tavlor på barnen på ovanvåningen igår. Igår var vi förresten på mamma-träningen och för första gången var Nelion nöjd hela tiden och sprang runt överallt, så otroligt gullig. Så jag fick träna hela passet. Så skönt. Nu ska jag ta en dusch och sen sova några timmar innan det är dags att gå upp med Nelion. Sov gott 

(null)

(null)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback