Vabruari

Jag har tänkt skriva i flera dagar att jag har varit så glad att barnen hållit sig friska hela vabruari. De andra barnen på förskolan har också varit friska, knappt någon sjuk alls i februari. Helt otroligt. Nelion var ju jättedålig i slutet av januari och idag blev han sjuk igen. Milian och Junelle har klarat sig från feber båda svängarna. MEN igår var Milian dålig i magen och Junelle idag så dom har varit hemma från förskolan och blir det imorgon också. Nelion är också konstig i magen men jag tror att febern beror mest på att han även blivit förkyld och lite hostig. Vi hänger ju en del på öppna föris så det är väl därifrån bakterierna kommer skulle jag gissa. Denna sjukstuga betydde alltså att jag missade mamma-träningen både igår och idag och kommer missa även imorgon. Om jag mår bra ska jag försöka komma iväg och träna imorgonkväll om Tobias är hemma. Inte alltid lätt att ta sig iväg när barnen vill att vi alla somnar tillsammans och dom är långt ifrån trötta innan kl 20. Imorse gick dom upp tidigt så ikväll fick jag faktiskt i säng alla tre till 19.30. Det var rekord sedan väldigt länge tillbaka. Bortsett från Nelion då som alltid somnar vid 19. Ibland tidigare. Vi försöker få barnen att tycka att det räcker med att en av oss nattar men dom är lite svårflirtade. Och det förstår man ju eftersom sagostunden på kvällen är den bästa på hela dagen. 

När jag väl är inne i träningsflowet så räcker ett sånt här avbrott på bara några dagar för att jag ska tappa motivationen. Det är ju enkelt att ta barnen med till gymmet, men inte när dom är sjuka och dessutom kanske kan smitta någon. Annat vore det om vi hade ett eget gym. Då fanns inga ursäkter alls. Jag vill ju bli stark! Längtar verkligen efter en stark kropp! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback