Trasiga byxor

Hur ofta går det hål på era barns byxor på knäna? När Milian var mindre handlade vi alltid kläder, framförallt byxor, från zara. Men när det sedan började gå hål i var och varannan byxa slutade jag att handla där. Vi provade Lindex, kappahl, hm mfl men alla byxor gick hål. Även de med förstärkta knän gick hål. Vi har även handlat en hel del från next och det senaste åren har vi nästan bara handlat från next då de andra butikerna helt har fallit mig ur smaken. Men byxorna fortsätter att gå hål! Jag vet inte hur många par byxor som gått hål för Milian under hans 5 år, men minst ett par varannan månad så det blir ju några par. När han fyllde år i november fick han 4 par byxor och i julklapp 3 par. 2 par har jag redan lagat en gång vardera och ett par har jag kastat. Nu de senaste dagarna har 4 par byxor till gått sönder på knäna. Jag blir tokig, varför blir det såhär?! Tom hans Zlatan-byxor som kostade 499 kr innan rabatt med riktigt bra kvalitet och tjockt tyg har gått sönder på ena knät.  Nu funderar jag skarpt på att börja köpa jeans istället. Eller åtminstone inte bomullsbyxor. Vi som älskar byxorna från next annars, så detta gör mig så frustrerad. Kusinen Leonell har också flera par byxor från next varav flera par exakt likadana som Mille men dom har aldrig haft detta problemet. Så det måste ju betyda att det är Milles lekstil som sliter på byxorna? För var det bara en och samma butik som alltid hade dålig kvalitet så hade jag nog aldrig fortsätta handla där. Men nu verkar ju alla byxor vi köper gå sönder så vi kanske får tänka om och sluta köpa bomull. Det kostar ju en del att behöva byta ut 4 par byxor varje månad. Det har jag inte lust med. Så tråkigt också att Nelion aldrig kommer kunna ärva byxor eftersom dom alltid hinner gå sönder innan dom hamnar i "urvuxet-lådan". 
Junelles byxor går aldrig hål på knäna. Undra varför? Vi handlar ju på next åt henne också. Milian måste ha en väldigt knäsittande eller hasande lekstil. Det enda positiva med detta är att han får många par shorts till sommaren. Godnatt 
Postat av: Ida

Skönt att höra att det är fler med samma problem! Här går också byxorna sönder på knäna hela tiden... speciellt de jag köpt från Next vilket var en stor besvikelse.

Svar: Ja ellerhur! Så trist 😩
Emelie Ericsson

2019-02-05 @ 07:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback