Träning

Det går väl sisådär med träningen måste jag erkänna. Den senaste månaden har jag varit på gymmet 3 gånger. Mest pga sjukdom men även pga sena kvällar för barnen. Dom stora vill oftast att både jag och Tobias nattar samtidigt men nu har vi bestämt oxh gjort klart för dom att en nattar och den andra åker iväg och tränar. Den senaste tiden har dom somnat runt 21 nästan varje dag så det blir för sent att åka iväg till gymmet då. Helst vill jag vara iväg senast klockan 20 och hemma helst 21 för att kunna varva ner och bli trött sen. På torsdagarna fortsätter vi att köra mama-fitness och hade gärna kört tisdagar också men då krockar det med sångstunden på öf. Nu när Nelion sover på kvällstid mellan 19-22 så ska jag försöka hinna gå på något av passen sol börjar 19.15-19.30. Det ger mig allra mest när jag har svårt att motivera mig. Idag hade jag sällskap av Caroline hem från öppna förskolan och hon motiverade mig massor. Bl.a. till att ha som mål att promenera 3 mil i veckan. Vi har 4 km tur och retur till förskolan och innan har jag haft som mål att gå en sväng varje dag och ta bilen en. Men så fort snön försvinner så ska jag försöka hinna gå på morgonen också. Det är så svårt att hinna vara iväg kl 08.30 när barnen oftast sover till runt 08-tiden. Det är mycket för att vi ska komma i tid som vi tar bilen på morgonen. Mest av allt längtar jag tills vi kan börja cykla. Jag minns hur tungt det var att cykla med två barn i kärran, så visst kommer jag att få motion av att dra tre barn nu i vår. Förhoppningvis kan Mille cykla själv bredvid oss. 

Imorgon ska vi till dollarstore (min nya favoritaffär helt klart) och en sväng till rusta och köpa ramar så vi äntligen kan sätta upp alla fina bilder på barnen uppe på övervåningen och göra fint där. Vi köpte en ny hylla till vardagsrummet nere idag som vi ska inreda litegrann också. Förhoppningsvis kommer även Nelions födelsetavla som han fick i doppresent av oss imorgon så vi kan få upp den också. Bättre sent än aldrig må jag säga. Nu är det ju bara 1,5 månad till hans första födelsedag och jag har redan börjat planera lite. Idag köpte vi en present till honom - ett bollhav. Det får stå hos mamma och pappa tills födelsedagen så det blir en överraskning. Har ni några bra tips annars på födelsedagspresent till honom? Jag funderade på ett tågbord men det får nog vänta till julklapp eller till 2-årsdagen. Och juste. Vi var ju på toys r us häromdagen och fyndade för 70%. Galet ju! Synd att allt lego och duplo var slut men vi hittade iaf lite grejer.

På fredag är vi bjudna hem till Lotta och barnen. Det ska bli roligt att träffa henne och barnen igen. Tobias fyller ju år på fredag så något litet firande blir det sen ska vi fira honom på lördag hemma hos Gustav och Ida. 
Nu ska jag koka vatten till termosen och förbereda vällingen för natten. Sov gott 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback