PMS

Jag hade helt glömt bort att jag hade PMS. Fy sjutton. Jag tycker verkligen synd om min familj som fått stå ut med detta i tre hela dagar nu. Jag kan verkligen inte kontrollera mig. Det är hemskt och verkar ha blivit värre ju fler barn jag har fått. Innan barnen hade jag ingen PMS vad jag kan minnas. Jag har alltså fått tillbaka mensen nu sedan tre dagar efter 19 månader utan. Inte ett dugg trevligt för nu måste jag ju skaffa preventivmedel också. Denna gång känns det lite viktigare med tanke på att vi inte ska ha några fler barn. Funderar på p-stav som inte var något alternativ sist eftersom vi visste att vi ville ha ett tredje barn. Men det känns ändå som det bästa alternativet just nu. Ska boka en tid hos barnmorskan för rådgivning. 

Igår fick vi ett överraskande besked. I måndags skickade jag in Junelles ansökan om platsbyte i maj och i fredags fick vi platserbjudandet. Vi har redan tackat ja och detta betyder alltså att Junelle fick den sista av fem platser. Så som det ser ut idag så finns det ingen plats åt Nelion om dom inte utökar platserna. Så nu hoppas vi på det. Annars får vi vänta tills någon slutar/byter så får Nelion vara hemma tills dess. Tobias har alla sina pappadagar kvar och jag har mina lägstanivå dagar kvar så på något vis löser det sig isf. Huvudsaken är ändå att Junelle har en plats så att Nelion hamnar före i kön iom syskonförturen. Det vore så himla skönt och tryggt att få ha dom på samma ställe och framförallt på ett ställe där vi redan känner oss trygga. Junelle känner redan två av barnen dessutom. Åååh, jag är så glad och lättad. Nu ska jag förbereda lite inför morgondagen då vi ska till uppsala alpina och prova barnens nya skidor. Jippi! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback