Julstressen

Ikväll känner jag ändå att julstressen börjar lägga sig. Alla julbord är avklarade, alla julklappar inhandlade (eller?), maten är handlad (eller?), de flesta julklapparna är inslagna, julgodiset är bakat, fikabröd är bakat och hemmet är stämningsfullt. Det är lite småsaker kvar att ordna bara men det hinner vi fixa under morgondagen. Förra helgen hade vi det så mysigt. Jag och Tobias fick lite egentid för en gångs skull. I lördags började vi dagen med en lunch tillsammans på Pong innan vi tog tåget till Stockholm. Där gick vi runt och strosade i några timmar innan vi åkte vidare med tunnelbanan till Madde och Jonte. Där väntade julbord med hela gänget. Alla var så glada och vi hade otroligt trevligt. Planen var att vi skulle ha sovit på hotell men efter omständigheterna som varit med sjukdomar hos barnen och morfar som är dålig så valde vi istället att åka hem. Jag vill verkligen inte sova borta om någon av barnen skulle få feber på natten. Då måste jag ha kontroll själv. Så det kändes bäst att åka hem. Sofia var nykter och körde så beslutet blev lite lättare att fatta när vi fick skjuts enda till dörren.  Det var en välbehövlig timme i bilen hem också då det väldigt sällan blir att vi träffas, min Sofia och jag. Saknar henne massor. Så lördagen var på topp. Söndagen minns jag inte ens vad vi gjorde. 

Idag har vi varit på julfirande hos Tommy och Marie. Ätit gott, träffat tomten, pysslat och barnen har lekt massor med varandra och kusinerna. Väldigt bra dag helt utan bråk och tjafs. Imorgon ska vi städa, handla lite, åka till soptippen, förbereda revbensspjällen och lite till. Jag har precis gjort en andra sats med saffransknäck då den första redan är slut haha. Vad bakar ni till jul? Har ni något på julbordet som vi inte får missa? 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback