Julen

Åh, så trist att julen redan är över. Men vi kommer att fortsätta att njuta av julstämningen här hemma i en vecka till iallafall innan den åker ut. Julen har iaf varit väldigt väldigt mysig. Vi har ätit massa god mat, fikat massor, öppnat massor med julklappar och massor mer. Vädret har inte spelat någon roll egentligen för vi har haft lila mycket jul ändå. Det var fullt hus på julafton och barnen var helt exalterade hela dagen. Dom fick massor med julklappar och var supernöjda. Vi fick en superfin överraskning i julklapp av svärmor och Håkan. En vecka åå Gotland i sommar med alla Tobias syskon med familj. Och såklart svärmor och Håkan. Vi är många som fyller jämt nästa år så det var en födelsedagspresent också, så kul! Gotland är ju dessutom en av mina favoritplatser här i Sverige så jag är väldigt tacksam för den här julklappen. Juldagen spenderades med att bygga ihop allt lego/duplo, spela alla spel, leka med alla docksaker, prova alla nya kläder mm. Annandagen bjöd mamma och pappa på trerätters i björklinge och denna gång skippade vi julmaten. Det blir ganska tradigt med julmaten efter julafton och alla julborden innan julafton så man blir ju ganska less på just den. Även fast den är god hahha. Mamma hade iaf gjort jättegod mat till oss alla. I fredags jobbade jag och igår tog vi det bara lugnt här hemma. Idag har vi varit hela dagen hos svärmor i Söderfors och lekt med kusinerna. Dom stora barnen har lekt väldigt bra ihop, jättekul.  Vi blev bortskämda med god mat hela dagen, så lyxigt. Imorgon ska jag jobba halvdag sen ska vi till önh med Nelion. Han har ju varit frisk sedan vi avslutade den långa senaste kuren så vi får väl se vad dom tänker hitta på. Jag misstänker att vi kommer få en ny tid och att dom inte kommer att göra nånting nu eftersom han varit bra. Det återstår att se. På nyårsafton ska vi hem till kompisar och fira tillsammans med våra vänner som har barn och några till. Det ska bli supermysigt. Älskar att vi kan ta med barnen och fira tillsammans. Utan konstigheter. Jag jobbar sen torsdag och fredag men sen är jag ledig med barnen till 9:onde när skolan börjar igen. I helgen ska vi försöka ta oss till kungsberget med stora barnen och dessutom ska dom få gå på Frost 2 med Camilla och Niclas någon av dagarna. Jag och Tobias ska också försöka hinna utnyttja våra biobiljetter som han fick när han fyllde år. Dom går snart ut haha. Vi har varit påväg så många gånger men aldrig kommit så långt. Så nu ska vi försöka hinna det. 

Annars så planerar jag just nu för fullt inför Tobias 40-årsdag som är väldigt snart. Vi har även smått börjat planerat inför min 30-årsdag som äger rum året som kommer. En annan sak som ligger och gror i mina tankar är träningen. Jag är sååå sugen på att börja träna crossfit men är lite snål.  Kanske är det värt det? Jag ska försöka komma iväg och testa i veckan. Jag vet att det är min typ av träning och jag vet att jag skulle fastna. Men frågan är hur ofta jag skulle komma iväg och träna för att det ska vara värt summan det kostar? 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback