Junelle 4 år ❤️

Livet är så fantastiskt med alla dess kontraster det innehåller. I går fyllde våran dotter F Y R A år. 

"Jag kommer aldrig, aldrig någonsin att glömma ögonblicket då vi fick veta att vi hade fått en dotter. Så otroligt mäktigt att JAG hade blivit mamma till en DOTTER. En liten mini-me. Idag blir hon hela fyra år. Och precis just så blev det. En liten mini-Emelie. Jag hade tänkt skriva "våran lilla prinsessa" men är det någonting hon verkligen inte gillar så är det att vara en prinsessa. Det ska vara tufft och "pojkigt" (om man får använda sånna ord i denna genustänkande värld). Vi har ingenting alls att säga till om när det gäller kläder längre. Hon är en riktigt bestämd liten brutta och hänger på grabbkompisarna överallt. Denna envisa och bestämda dam kommer att komma långt med dessa egenskaper, det är jag helt övertygad om. Hon är väldigt långt fram i talet och har en makalös koncentrationsförmåga. Hon lägger pussel och pärlplattor för 6-åringar och är en riktig liten mini-mamma till sin lillebror. Inför hennes dag idag har hon bestämt allting helt själv. Jag är så stolt över  henne på alla sätt och vis och önskar att alla jag känner skulle få lära känna henne på det viset som jag känner henne. Grattis på din dag älskade dotter! ❤️" 

Trots att hennes humör bara har en av och en på knapp så är hon den allra allra underbaraste lilla tjej som finns. På måndag börjar hon hos Lotta igen. Det känns så otroligt tryggt att vi redan känner Lotta och framförallt Junelle som har varit så himla känslig och mammig/pappig i sommar. Hon kommer att vara en av dom äldre barnen i gruppen som det ser ut just nu. En annan flicka har också precis blivit 4 år och en pojke fyller 4 år i december. Sen är de några 3 åringar och sen Nelion och en pojke till på 1,5 år. Sån himla lyx med endast 10 barn i så spridda åldrar. Den stora nackdelen är ju såklart att det inte blir samma stimulans som på en större förskola. Men det är inte viktigt för oss. Vi vill ha det lugnt och tryggt. Familjärt. I hemmiljö. Det är viktigast. Om 2 år är det dags för förskoleklass även för henne och då blir det en helt annan stimulans. Så det räcker och blir över. Så varför ska en 4-åring behöva utsättas för hög ljudnivå och stora barngrupper om det inte behövs. Och ännu mindre en 1,5 åring. Nej, jag är så glad att vi får den här möjligheten och kommer att bevara den så länge Junelle trivs bra med det. Skulle hon tycka annat så får vi funderar vidare kring det då. Igår var vi med barnen och dagmammorna ute i lekparken en stund och imorgon ska vi hem till Lotta och leka. Liten tjuvstart med andra ord. Eftersom vi bara får 3 dagar nästa vecka så känns det bra att börja litegrann imorgon. Det känns faktiskt väldigt spännade och jag är inte alls lika orolig som jag trodde jag skulle vara. Oron finns såklart men jag har nog bearbetat det så pass länge att jag tagit mig över den värsta tröskeln. Eller så är det för stt jag oroar mig mycket mer för helgen som kommer då vi ska vara borta 3 (!!!!!) nätter från barnen. Vi som bara har varit borta från barnen över natten. Men jag tror att det kommer gå hur bra som helst. Mamma har lagt Nelion 2 gånger nu på mindre än en vecka så den delen behöver jag inte oroa mig för iaf. Det är bog mest att bara vara borta så länge som är jobbigt. 

Igår var jag på utomhusbio med grannmammorna. Alltså wow vad mysigt och filmen var svinbra. Det var Mamma Mia here er go again. Jag bara måste kolla på båda filmerna igen med Tobias. Så mysiga filmer. Älskar musikaler. Blir så lycklig! Idag har vi varit på stan med Milian, bara jag och Tobias. Utan syskonen. Så himla viktigt att få lite tid bara med honom. Han fick välja kläder till skolstarten alldeles själv (med lite hjälp kanske haha). Mormor och morfar var med och sponsrade och dessutom hade jag tajmat in 3 för 2 på kappahl och 20% på Lindex. Man får inte vara dum! Imorgon ska vi ha lite kalas för grannarna här hemma och på lördag kommer svärmor och Hågge för att fira våra 4-åringar. Ska bli mysigt. Sov gott. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback