Höstrensning

Imorgon ska vi städa här hemma och jag ska rensa bland alla barnens kläder. Jag har redan börjar inhandla ytterkläder och skor till hösten till barnen då jag vet att det alltid brukar krävas mycket tid för att hitta bra begagnat/nytt. Milians lista är alltid längst (även i år) och Junelles kortast. Bara för att det är hon som fyller år om en vecka. Jag har ingen aning om vad vi ska ge henne i present. Så svårt. Hon kan ha allting efter Milian från förra året och året därpå men kanske att hon ska få nånting nytt hon också. Så svårt.  Hon önskar sig ingenting speciellt heller. Vad önskar sig era 4-åringar i present? 

Det känns nästan som att sommaren är slut nu bara för att Tobias börjar jobba på måndag. Men sommaren har ju mycket mera att ge! Vi har ju faktiskt två bröllop kvar att se fram emot och även andra trevligheter. Jag försöker se det som att vi har haft det toppen och att vi har det hur bra som helst trots sommar eller inte sommar. Även fast jag gärna skulle ha sommar, 30 grader och ledighet året runt. Men nu behöver vi återgå till rutiner och lite vardag igen. Om 3 veckor börjar jag mitt nya jobb också. Det ska bli väldigt kul trots att jag säkerligen kommer bli chockad över hur pass mycket tid man förlorar med barnen när man jobbar 100%. Tur att det bara är i 2 månader. Sen blir det 75-80% beroende på hur det passar med tider osv. Det känns så sjukt att Milian börjar i skolan om 2 veckor också! Hur fasen hände detta?! Jag ryser när jag tänker på det. Samtidigt som det känns jobbigt så känns det bra med tanke på hur mycket han kommer att utvecklas där. Jag är rättså säker på att han kommer älska det. Jag som är ett kontrollfreak kommer ju att bli galen om dagarna när jag inte får uppdateringar med bilder osv som jag är van med från förskolan. 

Nu har jag legat och kollat runt på barnkläder och skor i säkert 2 timmar. Så himla roligt tycker jag. Men nu måste jag sova. Godnatt alla fina :) 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback