Herr & fru Hedrén

Alltså wow wow wow vilken helg vi haft. Jag kan faktiskt helt ärligt påstå att detta är bland de bästa helgerna någonsin. Så mycket känslor samtidigt. Det började redan i torsdagmorse med att mamma kom hit och vi alla följde med Milian till skolan för att visa mormor var det låg. Vi gjorde sedan avskedet vid skolan och både jag och Tobias tyckte att det var jättejobbigt. Milian också. Men för Junelle och nelion gick det väldigt bra. Dom är lite för små för att förstå hur lång tid 4 dagar är. Vi åkte sen hem och blev upphämtade av Camilla och Niclas för avfärd mot Nynäshamn.  Väl framme mötte vi upp resterande av gänget och bröllopshelgen kickades igång. Framme på Gotland åkte vi till hotellet och resten av gänget till stugan de skulle bo i. Vi alla 17 hade bokat bord på en av visbys mest populära tapasrestauranger och den levde verkligen upp till det. Galet god mat. Vi hade en otroligt trevlig kväll som avslutades redan kl 23 efter en härlig drink. Dagen efter åt vi en härlig hotellfrukost och hann även med glassmagasinet innan vi åkte vidare till Lummelunda och nästa boende. Vi mötte upp gänget och besökte lummelundagrottorna. Så himla häftigt! Efter det var det dags för incheckning i stugan och därefter gjorde vi oss iordning för kvällen. Hanna och Robin hade bokat upp ett jättemysigt ställe inne i Visby för lammgrillning för att få ihop gänget inför bröllopet. Så himla bra verkligen för vilken stämning det blev. Och inte för att överdriva så har jag nog aldrig ätit så god mat. Jag fyllde på tre gånger helt utan att skämmas. Var så sjukt gott! Kvällen avslutades redan kl 22 och alla gick hem glada och nöjda inför vad som väntade dagen efter. Självaste bröllopsdagen. Och herregud vilken jävla dag! Vi vaknade upp i stugan vid 08 och gjorde ordning frukost och gick ner till vattnet. Så himla mysigt. Efter det tog jag en löprunda längst havet. Bästa löprundan någonsin. Det var så enkelt att springa. Jag bara flög fram i medvind.  Efter det duschade vi och började göra oss iordning för kvällen. Vid 13-tiden åkte  vi mot kyrkan och redan här var allting så stämningsfullt. Jag började gråta redan i bilen. Sen var det kört. Jag vet inte hur mycket jag grät den dagen. Allting var såå fint och underbart. Jag ryser fortfarande av tanken. Mest för att jag är så otroligt tacksam för att ha så många underbara vänner så pass nära mig. Även fast vi ses sällan så känns det alltid som igår. Och vi har alltid så sjukt roligt ihop. Nu var det ett speciellt ögonblick för alla eftersom Hanna var först ut av alla att gifta sig. Vi var allihopa på plats, till och med Mathilda och Marius hade åkt från Norge med lilla Valle på 3 veckor. Mamma och pappa Billgert var med som hjälp så att dom kunde vara med på bröllopsmiddagen. Helt amazing. Det är bara äkta vänner som gör sådan. Så himla fint gjort.  Bröllopet var drömmigt. Ingenting kunde ha blivit bättre. Sittningen, toastmastern och toastmadame var helt outstanding. Så sjukt sjukt grymma. Sittningen var mellan 17-23 och det var underhållning inplanerat för varenda minut. Med pauser. Så bra gjort verkligen. Hela sittningen avslutades med vårat alldeles egna spex som vi övat på i 3 månader. Och det blev väldigt lyckat. Efter spexet startade vi festen med att tåga in allihopa in på dansgolvet. Sen dansade vi oavbrutet i 3 timmar. Och då menar jag oavbrutet. Allting var så så bra och Hanna och Robin är verkligen mer än nöjda med dagen. Och alla vi andra också. 

Mathilda som var spiknykter dansade loss hela kvällen/natten hon också och hennes kommentar lever jag länge på. 
"Det här är fan den bästa dagen i mitt liv. Så jävla kul, jag är så lycklig. Jag är som ett litet barn på på julafton, står här och bara väntar på att nästa låt ska komma så jag får dansa loss". Att tillägga så är hon den roligaste människan jag känner. I alla kategorier. 

Det gick förväntansvärt bra att vara från barnen. Det gick så bra för mamma och pappa med dom så jag behövde aldrig oroa mig. Varje morgon vaknade jag tidigt och kunde inte somna om. Första natten vaknade jag 06.20 och det var den värsta. Så grät jag massor. Innan jag fick svar av mamma och visste hur det hade gått var det så jobbigt. Andra morgonen var också jobbig. Det var så jobbigt att inte kunna vara med i skolan och att sedan inte få hämta hem Milian efter hans första dag ensam i skolan. Och dessutom hade det gått så himla bra för honom. Så förutom mornarna och det så fick det väldigt bra och det kändes som att 4 dagar flöt ihop i en endaste lång dag. Mamma sa också att hon tyckte det hade gått bättre än hon hade trott. Så roligt. När vi kom hem blev barnen lite generade nästan och Nelion såg nästan lite chockad ut. Sen var det kram och pusskalas hela kvällen. Herregud vad jag älskar dom, mina små troll. Jag känner att jag växte som både person och förälder denna helg. Det var viktigt att få vara bara mig själv och få ägna mig åt bara Tobias. Åt oss. Det var så välbehövligt och skönt att bara få vara. Kunna prata med varandra utan avbrott, få njuta av galet god mat utan att behöva springa från bordet 10 gånger innan maten blivit uppäten osv osv. Det var helt klart värt allting. Bästa helgen på väldigt väldigt länge. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback