Nedräkning

Alltså herregud. När jag räknade dagarna som är kvar på förskolan innan sommarlovet så fick Kag det till 13 (!!) dagar. Helt galet lite ju. Det är kristihimmelsfärd, planeringsdagar, första maj osv som gör att det blir några extra lediga dagar. Det känns skönt på ett sätt men sorgligt på ett annat. Milian blir lixom ett skolbarn, lämnar förskolan bakom sig och en väldigt fin förskola på alla sätt oss vis. I huvudet håller jag på att skissa på en present till förskolan som jag och barnen ska göra tillsammans. Inte helt lätt att lämna ett ställe som man varit väldigt nöjd med och då visa sin tacksamhet för detta. Vi klurar. Vi träffade Lotta och Kicki i lekparken idag och pratade lite om inskolning osv. Vi bestämde att det räcker med att vi träffas litegrann nu under våren så tar vi tag i den riktiga inskolningen i slutet av augusti/början av september. Jag och Tobias är på Gotland till den 25/8 så troligtvis blir det den 26/8. Vi får se. Och denna gång får Tobias äran att skola i barnen tror jag. Med mig kör dom mycket mera haha. 

Denna vecka har verkligen varit upp och ner. Den började riktigt dåligt med en dålig dag Men därefter har veckan var underbar. Vi har varit ute i stort sett från 10-16 varje dag. Så himla underbart. Det bästa jag vet är nog när våren kommer och man drar igång alla utomhusprojekt. Vi håller just nu på att preppa för växthuset. Grunden är snart klar och imorgon ska vi försöka börja med att bygga ihop växthuset. Kan bli ett riktigt svår utmaning. När projekt växthus är klart ska vi tvätta/lasera trallen och även bygga staket på baksidan. Det ska bli så otroligt skönt när det blir klart, längtar. 

Idag fick vi besök av Nelions lilla kompis Alma och hennes urgulliga och jordnära mamma. Så glad att vi lärt känna dom. Det är alltid kul att lära känna nytt folk som har ungefär samma tankar och värderingar som en själv. På eftermiddagen vågade vi oss iväg till gymmet för första gången sedan surgubben sa åt mig sist barnen var med. Och det gick grymt bra idag! Nelion sov i över en timme och dom stora satt stilla ovh tittade på paddan. Junelle tränade litegrann, hon tycker det är så kul. Första halvtimmen var vi helt själva och sen kom det tre personer. Så det var helt perfekt. Junelle var så himla rolig. Hon inspekterade mig noga medan jag tränade axlar så sa hon: "mamma, jag vill inte se ditt äckliga hår under armarna". Allltså hur roligt?!!! Ni vet när man glömt raka sig under armarna/på benen och hoppas att ingen ska se. Så roligt. I fredags när vi kollade på Lets dance sa jag att jag ville se ut som Kristin Caspersen  och att jag måste träna hårt nu för att få lika snygga armar/axlar som henne. Då sa Junelle "nej, mamma det får du inte. Du ska ha samma armar som mig". Så söt, jag smäller av. 
Imorgon ska vi på påskäggsorienteringen först, sen ska vi vara påskkärringar här hemma på gatan och sen ska vi äta grillat och njuta av solen och värmen med familjen Berlin/f.d Opitz. DOM HAR GIFT SIG! Det kanske jag skrev förut men om någon missat detta så vet ni det nu. Ronja har alltså blivit en Berlin. Coolt som attan. Tobias är borta och jobbar ikväll och jag har precis plockat undan så jag kan fortsätta dammsuga och torka golven imorgon bitti. Tidigare ikväll kom jag på att vi hade glömt att köpa hem godis så vi åkte iväg och gjorde det efter middagen. Nelion lyckades få tag på en chokladbit när vi stod och plockade. Fattar ni hur underbart det måste varit för honom? Hade jag aldrig smakat choklad förut så hade jag nog kissat på mig av lycka. Han fick självklart äta upp chokladbiten. 

Vi ställde in Bvc-besöket idag då utslagen är typ borta nu. Jag ringer igen nästa gång dom blossar upp så dom får kolla direkt då. Och förhoppningvis att dom kan hjälpa oss. Nu ska jag vattna alla plantor här hemma innan jag ska krypa ner bredvid juvelerna som sover allihopa i vårat rum. Godnatt

(null)
Riktig sjusovare idag. Först över 2 timmar på förmiddagen och sen 1,5 timme på eftermiddagen. Så skönt för honom. 

(null)
Vi gjorde kepspremiär idag när mätaren mätte hela 16 grader ute! 

(null)
Så himla härligt i naturen när det börjar blomma och knoppar börja komma lite här och var. Underbart! 
Postat av: Matilda

Tack för i onsdags och tack för så fina ord! Kan inte annat än att säga desamma❤️ Hoppas vi ses snart igen! Kram

2019-04-22 @ 09:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback