Aptiten tillbaka

Nu har det nästan gått två veckor sedan Junelle var magsjuk. Och äntligen har aptiten kommit tillbaka ordentligt! Jag började tro att det kanske inte var magsjuka hon hade eftersom hon kräktes i tre omgångar. Först med två dagars mellanrum och sedan med 4 dagars mellanrum. Sedan förra måndagen har hon ätit dåligt förutom den dagen förra veckan hon var på förskolan. Då åt hon helt okej. Men hemma har det varit petit. Tills i förrgår då det började vända tillbaka till det vanliga igen. Hon äter numera precis som vanligt och jag känner att jag äntligen kan släppa tankarna på laktosintolerans, glutenintolerant och allt vad jag nu tänkte att det kunde vara. Så himla märklig magsjuka. Såhär i efterhand har jag fått höra att två andra familjer drabbats av samma magsjuka på förskolan och det var i samma veva som vi insjuknande. Dessutom verkar kusinen ha åkt på samma variant med även han 4 dagar mellan kräkningarna. Junelle kräktes på måndagen efter middagen och dom var sedan här på fredagseftermiddag. Så väldigt uppenbart att 72-timmarsregeln är väldigt väldigt viktig. Hade alla vetat bättre och hållit sina barn hemma i 72 timmar istället för 48 så kanske dessa magsjukor skulle minska i utsträckning. Men i vårat fall hjälpte ju inte ens 72 timmar. Så då är det ju väldigt svårt att veta hur man ska förhålla sig.  Så märkligt att bara ett av barnen i familjen drabbas också. 
Jag vaknade precis efter att ha sovit sedan 19 då jag fick så ont i huvudet efter att jag cykla hem från stan i eftermiddags. Det var så otroligt kallt även fast jag cyklade med tjock mössa och hjälm. Nu har jag även fått antingen tandvärk eller ont i bihålor igen. Värker iaf på ena sidan men jag kan inte riktigt lokalisera varifrån det kommer. Så nu ska jag försöka sova vidare i hopp om att vakna fit for träning imorgon igen. Godnatt 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback