Tjugoåtta

Idag är din min födelsedag. Jag har alltså hunnit bli 28 år. Detta betyder att jag nu har haft körkort i 10 år! Hur sjukt?! Det känns som igår jag tog körkort. Jag har iaf haft en sjukt bra födelsedag idag. Dagen började på bästa sätt. Barnen och Tobias gick upp tidigt och gjorde lyxfrukost i form av smoothie, frukt, ost, kex, juice mm. Smarrigt! Jag fick en träningsjacka och ett par träningtights som jag önskat mig. Så nu ska jag verkligen bli snabb på mina löprundor. Så taggad! Förmiddagen var så skön och harmonisk. Nelion somnade tom i vagnen utan att gallskrika. Det är så rogivande när det händer. Och det tog bara 20 minuter innan han somnade (brukar annars ta minst 30). Han sover dessutom bättre i vagnen när han har somnat där i. Jag hann sminka mig, platta håret (när gjorde jag det sist?) och även baka en paj innan vi skulle iväg på lunch. Farfar Tommy och Marie hade nämligen förbeställt mat på tacobar till oss alla innan bamseföreställningen. Allting flöt på bra, barnet åt tom rätt bra med mat. Nelion somnade ytterligare en gång utan problem fast denna gång vid bröstet. Men det spelar ingen roll, bara han sover haha. Jag hade oroat mig för detta länge. Hur det skulle gå för barnen att följa med farfar och Marie på föreställningen eftersom vi inte träffas så ofta och för att dom aldrig varit själva med dom. Men det gick verkligen bra. Dom var verkligen laddade. Junelle sa imorse att hon var nervös, så gulligt. Jag älskar att hon har blivit så stor så att hon börjat sätta ord på sina känslor. Det är så himla viktigt och en stor trygghet för mig att veta att hon kan tala om vad hon känner. Dom verkade iaf vara väldigt nöjda med bamse och fick krama alla bamse-karaktärer efteråt. Junelle var som vanligt lyrisk. Därefter åkte vi hem och fixade hemma inför kvällen. Detta moment visste jag skulle bli struligt med tanke på att Nelion alltid vill sova nån gång mellan 16-17. Men han somnade rätt smidigt så vi hann greja med det som skulle fixas. Idag hade vi turen att morfar pappa Perra stod i köket och lagade varmrätten. Och mormor Mona stod för  förrätten. Så jag behövde bara fixa efterrätten. Tacka gudarna för det för jag hade aldrig fixat mer än så. Vi blev 16 personer till middagen så det var inte det lättaste alltså. Men allting blev jättegott och lyckat. Det som var lite speciellt med min födelsedag idag var att min farfar och barnens gammelfarar och Margareta var här och firade med oss. Vi har väldigt dålig kontakt så dom har knappt träffat barnen förut. Barnen fick presenter och var supernöjda. Jag fick också massa fina presenter idag. Salladsbestick, skålar, knivställ, kaffetermos (äntligen haha), dammsugare, ljuslykta och en tröja. Jag är så tacksam för så fina presenter i denna ålder.  Väldigt bra födelsedag med andra ord. Tack för denna dag och tack för alla grattishälsningar. Ni är världsbäst. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback