Spännande helg

Imorgon blir en riktigt spännande dag. Hur tror ni att valet slutar? Lite nervös är man ju allt. Jag är fortfarande osäker på hur jag ska lägga mina röster efter alla dessa debatter. Men jag vet iaf vilka jag inte ska rösta på. Hursomhelst så har vi haft några bra dagar nu efter vad jag tror kan ha varit dom värsta dagarna jag kan minnas. Usch fy blä. Men sedan i torsdags så har Nelion varit mycket nöjdare igen. Jag tror att det är sömnen som spökar till det mesta. För dessa dagar har han fått sova uppemot 1 timme x 3 varje dag och det gör ju sååå mycket med humöret. Tack och lov. I torsdags hade barnen fotografering på förskolans inklusive syskonfotografering. Jag längtar ihjäl mig efter resultatet redan!  Fröknarna sa att Junelle var lite svårflirtad så vi får se hur det blev haha. 
I tisdags var det fotboll igen för barnen och i början ville ingen av dom vara med. Milian kom igång efter ett tag och tycker att det är roligt. Junelle vill nog mest vara med för att mille är det. Men det gör inget. Vi fortsätter att åka dit så får dom vara med om dom vill. I torsdags var jag och Junelle på gymnastisk för första gången. Hon var det enda barnet som inte ville vara med utan mig. I slutet ville hon prova litegrann men inte alls utan mig. Men jag tror att det väckte ett intresse för när vi kom hem ville hon prova att göra kullerbytta osv. Så jag hoppas att hon ska vilja fortsätta för jag tror att detta är det som absolut skulle passa henne bäst. Bara att hon och jag fick 1,5 timme för oss själva var så värdefullt. Hon var så lycklig när vi satte oss på cykeln. "Det är så skönt mamma" sa hon. Egentligen sa hon "hönt" för hon har jättesvårt för ske-ljudet. Typ det gulligaste jag vet. Älskade lilla unge. 

Igår var vi på öppna förskolan med Ronja och barnen och Åsa och barnen. Alltid roligt att komma ut och aktivera barnen. Dessutom märker jag att Nelion uppskattar sångstunderna lika mycket som Mille och Junelle har gjort som bebisar. Så på tisdag ska vi nog försöka komma iväg på babysång. Jag har längtat så mycket efter det. Kanske är det mysigaste som finns. Saknade den tiden så himla mycket bör Junelle var bebis, att jag inte riktigt hann ge henne den uppmärksamheten på samma vis som Milian fick. Nu är det sista bebisen så nu ska jag passa på innan han blir för stor för det.  

Imorse var Mille, jag och Nelion på kalas hos Isak. Junelle och Tobias åkte och fikade på Leijon i salabacke. Det betydde också jättemycket för henne att få åka själv med Tobias. Hon har varit på så bra humör idag sen efter det och jag önskar och hoppas att vi snart får tillbaka våran alltid glada och spralliga dotter. Som skrivet, imorgon väntar en otroligt spännande dag. Hur röstar ni? Röstar ni samma till riksdagen, kommun och landsting? Eller olika? Och isf varför? Jag tycker detta är så sjukt intressant just nu. Heja svensk demokrati! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback