Rutiner 5,5 månad

Vi har äntligen fått in rutiner och det känns så mycket bättre för mig eftersom jag är en rutinmänniska. När Mille var bebis följde jag rutinerna till punkt och pricka men det funkar ju inte riktigt nu. Men till stor del iaf. Såhär ser en dag ut för oss just nu. 

Cirka:
06.30 vaknar Nelion 
07 äter vi frukost och Nelions består utav en portion gröt och lite frukt till. Oftast äpple, 
08.30 gör vi oss klara för förskolan och har jag tur då så somnar han annars är han vaken till efter att jag lämnat dom vid 09. 
09.30 ammar vi när han vaknat
11.30 äter vi lunch som kan bestå av lite vad som helst just nu. Ibland banan, ibland "mat" tex lasagne eller liknande. 
12 brukar han sova igen och är vi hemma då så brukar han oftast sova minst en timme. Ibland vaknar han och somnar om vid bröstet igen. 
14 brukar vi äta lite mellis i form av banan eller liknande innan vi går och hämtar storasyskonen. Ibland lite amning också. 
16 brukar han sova igen och efter det äta lite middag i form av pure eller amning. 
18.30 får han en portion gröt igen efter bad. Vi badar cirka 2-3 dagar i veckan så inte varje dag alltså.
19 lägger vi oss och som det ser ut just nu så somnar han vid bröstet 10/10 gånger. Senast 19.30 brukar han sova sedan 2 veckor tillbaka. 

Sen vaknar han x antal gånger under natten. Igår var första gången på väldigt länge som han sov 4,5 timme i streck. Från 19-23.30. 
Hur ser era bebisars rutiner ut? 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback