Någon att se fram emot

Såhär när det börjar bli mörkare och kallare ute tycker jag att det är skönt att ha nånting att se fram emot. Jag tycker verkligen att hösten är mysig men kan ändå inte låta bli att längta lite till vintern nu (men ännu mer till sommaren). Sedan jag blev mamma har jag verkligen lärt mig att gilla alla årstider. Förut var jag verkligen bara en sommarmänniska. Jag längtar faktiskt redan till julen. Det är ju så himla mysigt att få julpynta och göra mysigt hemma. Efter jul och nyår brukar jag alltid längta efter vår och sommar och därför passar det extra bra i år med en fjällresa. Pappa/morfar har fixat en vecka i Idre via hans jobb i slutet av januari. Och fjällen är bland det bästa och mysigaste jag vet! Får jag välja solsemester eller skidsemester så väljer jag skidsemester. Och i år passade det så himla bra just för att barnen är i så bra åldrar för att lära sig åka skidor. Den veckan som pappa har bokat är det dessutom gratis skidskola och gratis skidhyra föra alla barn under 6 år. Kunde alltså inte bli bättre?! Min förhoppning är att även Nelion ska kunna vara med i bärsele på ryggen eller på magen. Detta ska jag spåna vidare på. Åker vi bara i barnbackar så kan det väl inte vara någon fara? Någon med erfarenhet av detta? Han kommer att vara 10 månader då. Annars får vi turas om litegrann att åka. Det återstår att se. Det bästa med Idre är att det finns så mycket mer att göra där än att åka skidor. Så detta ser vi helt klart fram emot i vinter. 

Om mindre än en månad är det dags för Nelions dop. Det ser jag också fram emot. Det är så roligt att få pyssla och greja för barnens skull tycker jag. De mesta är redan beställt men har litegrann kvar att klura på. 

Jag och Nelion har precis kommit hem från Gränby. Vi har tränat och köpt vantar åt honom. Köpte även ett pannband åt mig själv som jag kan ha på mina löprundor, för satan vad kallt det är på kvällarna. Ikväll är det näst sista fotbollsträningen. Ha en fin dag. 
Postat av: Elin

Hänga med på skidor kan nog bli kallt för honom kanske. Januari kan det ju vara 15-20 minus i fjällen 🙁 men annars så ryggsäck med dem på ryggen är inget farligt så länge man kanske inte åker värsta backarna 😆
Fjällsemester är ju bäst 😍 Vi planerar vår vi med 😄

Svar: Ja, jag tänkte också på det. Är det så kallt så får man ju överväga. Tack för dina erfarna ord 😃
Emelie Ericsson

2018-09-25 @ 22:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback